Sökning: "elements of customer value creation"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden elements of customer value creation.

  1. 1. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  2. 2. Affärsmodeller mot digitalisering : Förändringar av värdeskapande strategier och tjänstefokus

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sofia Dyrke; Alexander Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Business model; the cloud; digital tools and solutions; ancillary services; excellence.;

    Sammanfattning : The technical use to create value and ease the work for companies have through the last years taken major steps. The use of information technology (IT) has revolutionized opportunities and forced companies to change their offerings in order not to lose their competitiveness in the market. LÄS MER

  3. 3. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 4. Live shopping as a tool to create an engaging customer experience

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Ekelöw; Vendela Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Live shopping; Customer Experience; Value Creation; Value Co- Creation; Brand Owned Touchpoints; Direct Interaction;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how firms create an engaging customer experience through live shopping. More specifically, by performing a case study this thesis will provide an example of how firms use live shopping to create interactions, as well as to provide value through firm offerings. LÄS MER

  5. 5. Digital Laboratories of Tomorrow : Exploring and solving the challenges that protocol-driven laboratories face when digitally transforming

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Victor Ullsten Granlund; Isak Johansson; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Digital Transformation; Business Model; Business Model Canvas; Laboratories; Solutions; Challenges; Culture; Strategy; Value Creation; People Skills; Relations; Security Regulations; Technology; Governance Structure; Leadership; Case Study;

    Sammanfattning : Digitalization, fueled by the innovation of new technologies and new ways of operating, is disrupting both society and business. This includes laboratories, where new technologies alter the way business can be made, thus requiring changes in key business elements such as corporate strategy, business model and organizational structure. LÄS MER