Sökning: "examensarbete ämne"

Visar resultat 1 - 5 av 655 uppsatser innehållade orden examensarbete ämne.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  3. 3. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Winds of Change: Radikala Förändringar Utan Motstånd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Bäärnhielm; Emil Blomborg; [2024]
    Nyckelord :Change Management; Förändringsstrategi; Motstånd; Identitet; Organisationskultur; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Winds of Change: Radikala Förändringar Utan Motstånd Seminariedatum: 11/01-2024 Ämne/kurs: FEKH49, Examensarbete kandidatnivå i Organisation, 15 högskolepoäng Författare: Emil Blomborg och Erik Bäärnhielm Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Förändring, Identitet, Motstånd, Organisationskultur, Förändringstrategi Syfte: Studien syftar till att belysa och utforska varför inte motstånd mot radikal förändring uppstår i en organisation med stark organisationskultur. Målet är att erbjuda praktisk användbarhet för organisationer som navigerar genom radikala förändringar. LÄS MER

  5. 5. Det är inte bara en PFAS : Om begränsningen av evighetskemikalier i EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Andrea Fredman Smith; [2024]
    Nyckelord :miljörätt; miljörättslig metod; miljörättsvetenskap; PFAS; evighetskemikalier; juridik; ECHA; examensarbete juridik; examensarbete miljörätt; effektorienterad lagstiftning; aktör; reaktör; REACH; CLP-förordningen; hållbar utveckling; dricksvatten; EU; Europeiska unionen; EU-rätt; ekonomi; FN; mänskliga rättigheter; rent vatten; föroreningar; sanering;

    Sammanfattning : I Europa kan omkring 20 miljoner människor vara exponerade för dricksvatten som innehåller evighetskemikalien PFAS. Tidigare har försök att begränsa enskilda PFAS-ämnen endast resulterat i att det förbjudna ämnet i fråga har bytts ut till ett annat PFAS-ämne. LÄS MER