Sökning: "förbättringar på arbetsplats"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden förbättringar på arbetsplats.
1. Specialistundersköterskekompetens-vilka effekter innebär det för undersköterskor, ledare och organisation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I den här uppsatsen riktar jag min uppmärksamhet på specialistundersköterskekompetensutbildningen och vilka effekter den i första hand har för de deltagande undersköterskor som genomförde utbildningen. Jag analyserar även specialistundersköterskornas interaktioner med ledare och grupp, samt ledarens funktion i processen. LÄS MER
2. Svårigheten med att hantera ohövlighet: hur coping och ohövlighet på arbetsplatsen är kopplat till psykisk hälsa och arbetsplatstrivsel för hbtq-personer och heterosexuella cispersoner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Hbtq-personer rapporterar sämre psykisk hälsa samt trivs sämre på arbetet än andra, något som kopplats till begreppet minoritetsstress. Tidigare forskning har även lyft copingstrategier som en möjlig faktor som påverkar sambandet mellan utsatthet för kränkningar och påverkan på mående. LÄS MER
3. Minimera felaktiga produktförsändelser medhjälp av lean-metoder och standardisering : Minimize incorrect product shipments using lean methods and standardization
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Detta examensarbete har utförts på Epiroc DC Holmen som är ett globalt distributionscenterbeläget i Örebro. En hög kvalitetsnivå kan leda till kostnadsbesparingar genom att antaletavvikelser minskar. På DC Holmen, där höga kostnader uppstår på grund avkvalitetsavvikelser vid hantering av tungt gods, är detta av särskilt intresse. LÄS MER
4. Employer branding inom vård och omsorgssektorn : En kvalitativ studie om privata och offentliga vårdcentraler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Hela vård och omsorgssektorn har idag stor personalbrist och svårigheter att rekrytera personal. Enligt statistik kommer det krävas ökad personal inom vården ända fram till år 2035. Vilket blir en stor utmaning för en bransch som redan idag lider av stora svårigheter att attrahera personal till verksamheterna. LÄS MER
5. Attraktiv arbetsplats : En studie i organisatorisk utveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Studien har genomförts på en svensk organisation som står inför en branschomställning vilket innebär att rekryteringsbehovet ökar och fler medarbetare behöver anställas. Syftet med studien är att undersöka vad en attraktiv arbetsplats är, hur attraktiva arbetsplatser skapas, om det går att mäta och hur den studerade organisationen förhåller sig till det. LÄS MER