Sökning: "fenomenologi samarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden fenomenologi samarbete.
1. ”Vi ska ha ett bra samarbete, ett bra förhållande till föräldrarna för att det speglar av sig på barnet”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Samarbetet mellan hem och förskola är en av det mest primära delarna för barns välbefinnande och utveckling. Som verksamma förskollärarstudenter synliggjordes behovet av samarbetets utveckling. Upptäckten av brist i relationer, kommunikations problematik och avsaknad av engagemang som i sin tur lett till brist i förtroendet. LÄS MER
2. Förståelsen mellan pixlarna : En studie om sinnesstämningar i visualiseringar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Den här studien undersöker hur olika element i visualiseringsbilder kan justeras för att bättre vägleda kunden vid köp av nyproducerade lägenheter. I dagsläget finns bristande förståelse för hur sinnesstämningar kan användas för att skapa visualiseringar bättre anpassade för ändamålet. LÄS MER
3. Sex rektorers upplevelser av vilka nycklar de har för att öppna upp till en god social miljö och bidra till tillgängliga lärmiljöer
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : En tillgänglig lärmiljö innebär att elever känner sig trygga och upplever studiero i klassrummet. Såväl trygghet som studiero är något skolan kontinuerligt behöver upprätthålla för att på bästa sätt bidra till goda förutsättningar för kunskapsutveckling hos samtliga elever. LÄS MER
4. Elevassistentens roll och samarbete med specialpedagogen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Nilsson, Lotta och Westerberg, Maria (2022). Elevassistentens roll och samarbete med specialpedagogen. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
5. Att bereda för kollegialt lärande i en skola som förändras : En fenomenologisk studie om utländska lärares upplevelser av kollegialt lärande
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Centrum för HumanIT (from 2013)Sammanfattning : Den svenska lärarkåren har förändrats under de senaste åren. Fler lärare med olika utbildningsbakgrund har börjat arbeta i den svenska skolan. Detta skapar nya utmaningar för rektorn som den pedagogiska ledaren att leda och skapa förutsättningar för det kollegiala lärandet bland skolans pedagoger. LÄS MER