Sökning: "identifikation varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden identifikation varumärke.
1. Analysing Non-Desired Output Data from High Throughput Sequencers for the Identification of the Source of Contamination
Master-uppsats, KTH/ProteinvetenskapSammanfattning : High-throughput Sequencing (HTS)-tekniker fortsätter att utvecklas snabbt, vilket ökar genomströmningen och minskar sannolikheten för fel. MGI Tech Co., Ltd. (MGI) är ett ledande HTS-varumärke som använder DNBSEQ-teknologi och finns i Center for Translational Microbiome (CTMR). LÄS MER
2. Att designa brandade kläder till en friluftsanläggning som besökarna vill köpa och använda
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Brandade kläder beskrivs som "kläder som används internt eller externt i syfte att understödja eller förstärka företagets eller organisationens profil, med syftet att uppnå ökad konkurrenskraft". Syftet med denna studie var att designa brandade kläder som speglar friluftsanläggningen Mattilas varumärke och som kan säljas till dess besökare. LÄS MER
3. Employer branding, den enda vägen till framgång? : En kvalitativ studie om Karlstads kommuns employer branding
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Employer branding är något som idag kan ses som en självklarhet för många arbetsgivare. De anställda ska identifiera sig med arbetsplatsens varumärke och representera det på sådant sätt som arbetsgivaren önskar. Det krävs dock en hel del förberedning och hårt arbete för att detta ska nå ut till de anställda. LÄS MER
4. Hur arbetar Tesla för att nå ut till sin publik?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: How is Tesla reaching their audience? Seminar date: 31 may 2018. Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points Authors: Andreas Kandefelt, Henrik Svantesson and Martin Wesström. LÄS MER
5. Konsumentens påverkan av Personal Brand : En kvalitativ studie som undersöker hur Personal Brands influerar konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Till följd av utvecklingen av digitaliseringen har fenomenet Personal Branding växt fram som ändrat dynamiken för konsumentens relation till varumärken. Studien syftar till att öka förståelsen för hur konsumentbeteende påverkas av Personal Brands. LÄS MER