Sökning: "konsumtion skillnader"
Visar resultat 21 - 25 av 195 uppsatser innehållade orden konsumtion skillnader.
21. Returer vid onlinehandel : En studie om generation Zs returbeteenden vid konsumtion av kläder online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den svenska onlinehandeln har fått en kraftig tillväxt inom modesektorn med en returfrekvens på 35-40% under de senaste åren. Yngre generationer anses både handla och returnera mycket kläder online. Det finns dock skillnader mellan beteenden inom generationen Z vilket gör det intressant att undersöka dessa motsättningar. LÄS MER
22. Det gröna gapet : En tvärkulturell flerfallsstudie om huruvida konsumenter i Sverige, Ungern och Marocko konsumerar kläder på ett hållbart sätt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Klädindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har en stor negativ miljöpåverkan. Medvetenheten och intresset av miljöfrågor ökar samtidigt som det finns en ovilja hos konsumenter att köpa hållbara produkter, vilket kallas ”det gröna gapet”. LÄS MER
23. A comparison of two types of light control systems : Open-and closed light control system and their different behaviors
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Decreasing energy consumption has become increasingly important in recent times due to climate change. The average temperature is increasing across the planet, and with it, an increase in droughts and other climate disasters can be seen. There are multiple ways to decrease energy consummation, and one of them is to regulate the light in a building. LÄS MER
24. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER
25. How social behaviour in juvenile Brown trout (Salmo trutta) are regulated by social hierarchies and exposure to the benzodiazepine oxazepam
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Improved global healthcare rises the production and consumption of human pharmaceuticals. Insufficient wastewater treatment systems and unregulated downstream impacts causes pharmaceutical contamination of surface waters with trace residues in countries covering all continents. LÄS MER