Sökning: "kvalitativ halvstrukturerad"
Visar resultat 11 - 15 av 215 uppsatser innehållade orden kvalitativ halvstrukturerad.
11. Game Over? : En kvalitativ undersökning gällande kommunikationsproblemmellan speldesigners och ljuddesigners
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna undersökning är att bidra med en förståelse kringpotentiella kommunikationsproblem under processen av ett spelskapande mellanspeldesigners och ljuddesigners. Detta fullföljdes genom kvalitativa djupintervjuer medhjälp av en halvstrukturerad metod och vissa tillägg av mina egna upplevelser, medandra ord en autoetnografi. LÄS MER
12. Hälsa - ett livslångt lärande : Lärarnas syn på hälsa och hur det förmedlas i undervisningen
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa resonerar kring och arbetar med begreppet hälsa på lektionerna i idrott och hälsa. De frågeställningar som besvaras är: Hur tolkar lärare i idrott och hälsa begreppet hälsa?Vilka didaktiska val gör läraren för att undervisa i hälsa? Metod Metoden som användes i detta arbete var kvalitativ och empiri baserades på intervjuer. LÄS MER
13. Fysisk aktivitet som stödinsats för elever med ADHD : En kvalitativ intervjustudie bland lärare och specialpedagoger
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Elever med ADHD har stora problem med att behålla koncentrationen under skoldagar. Fysisk aktivitet har i tidigare forskning visat sig leda till ökad uppmärksamhet och förbättrad inlärning. LÄS MER
14. Värdegrund i förskolan : Förskollärares arbete med värdegrund i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien var att beskriva och synliggöra förskollärares arbete med förskolans värdegrund. Problemformuleringen i vår studie var att värdegrundsarbetet hanterades olika i förskollärarnas arbete, även fast förskollärarna var utbildade. LÄS MER
15. Fakta eller fiktion? : En studie om skolans verklighetsförankring i undervisningen kring källkritik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : I detta arbete studeras hur relationen mellan skolans undervisning kring källkritik och hur elevernas möten med verk med sanningsanspråk ser ut. Detta studerades genom en halvstrukturerad forskningsintervju med både lärare och elever. Lärarna är verksamma gymnasielärare i svenska och eleverna läser sitt tredje år vid gymnasiet. LÄS MER