Sökning: "learning-by-doing"

Visar resultat 36 - 40 av 234 uppsatser innehållade ordet learning-by-doing.

  1. 36. Rent frågebaserat lärande som metod i utbildningsmaterial : En undersökning av upplevelsen och effektiviteten av rent frågebaserat lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Susanna Mannerfelt; [2022]
    Nyckelord :question-based learning; formative feedback; pure question-based learning; e-learning; learning by doing; active learning; frågebaserat lärande; formativ återkoppling; internetbaserat lärande; lära genom att göra; aktivt lärande;

    Sammanfattning : I takt med att tekniken går framåt krävs det att företag håller sig ständigt uppdaterade genom att vidareutbilda sina medarbetare. Inom företagsutbildning finns behovet av att utveckla metoderna för lärande samt att hitta sätta att utbilda personalen mer effektivt. LÄS MER

  2. 37. When climate change hits the vines: a qualitative research on climate adaptation on viticultural practices in Rheingau

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Viveka Vainio; [2022]
    Nyckelord :climate change; viticulture; adaptation measures; Rheingau; sustainability science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Climate change impacts German viticulture through variations in temperature and precipitation patterns. Winegrowing being one of the main socio-economic sectors in Rheingau, implementing adaptation measures is vital to maintain this agricultural practice even in the future. LÄS MER

  3. 38. “Det är inte innehållet som är fokus, det är platsen” : En intervjustudie om tio fritidslärares uppfattningar av utomhuspedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Tanja Torkkel; Mathilda Öhlund; [2022]
    Nyckelord :fritidshem; fritidslärare; fördjupat lärande; rastverksamhet; utomhuspedagogik.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka tio fritidslärares uppfattningar om vad utomhuspedagogiken innebär i verksamheten. Den teoretiska utgångspunkt som studien grundar sig i är kombinationen av teori och praktik, utifrån John Deweys (2004) lärandeteori; ‘learning by doing’. LÄS MER

  4. 39. Autism i skolan - Beprövade metoder att utveckla skrivförmågan hos elever med autism

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Heike Streblow; [2022]
    Nyckelord :Autism in school; evidence-based methods of developing writing skills; scaffolding; self-contained classrooms;

    Sammanfattning : Abstract Streblow, Heike (2022). Autism in School - Evidence Based Methods to Develop Writing Skills of Students with AutismType of Essay: Master’s thesis (15 credits) Master’s degree, 120 credits, Malmo University, Department of School Development and Leadership Malmo University  There is a great number of international and national studies on younger pupils with autism. LÄS MER

  5. 40. Hållbar utveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Cecilia Kriström; Sandra Fjällrud; [2022]
    Nyckelord :Didaktik; Ekologi; Ekonomi; Förskola; Förskollärare; Hållbar utveckling; Miljö; Socialt; Sociokulturellt; Undervisning;

    Sammanfattning : I arbetet söks kunskap om förskollärares förutsättningar, genomförande och syn på undervisning inom hållbar utveckling. Viktiga utgångspunkter och begrepp är det sociokulturella och pragmatiska perspektiven samt begreppen proximal utvecklingszon, scaffolding, mediering och learning by doing. LÄS MER