Sökning: "lojalitetsprogram"
Visar resultat 16 - 20 av 113 uppsatser innehållade ordet lojalitetsprogram.
16. Händer det att du velar, när du info delar? : En flermetodsstudie av konsumenters benägenhet att delge personuppgifter till e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte - Syftet med undersökningen var att kartlägga i vilka sammanhang konsumenter är benägna att delge sina personuppgifter i situationer utöver köp, samt finna vilka faktorer som påverkar konsumenten beträffande tillit. Bakgrund - E-handeln har under de senaste åren ökat då konsumtion alltmer har gått från att utföras via fysiska butiker till e-handelsbutiker. LÄS MER
17. Ingår lojalitet i köpet? : En kvantitativ studie av kunders uppfattning av lojalitetsprogram.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats ämnar att undersöka inställningen till kundupplevda fördelar hos medlemmar i lojalitetsprogram. Tre dimensioner av kundupplevda fördelar har identifierats och dessa presenteras och undersöks kvantitativt med en enkät där respondenterna knyts till en lojalitetstyp baserat på angivna svar. LÄS MER
18. Värdeskapande i lojalitetsprogram vars medlemmar är låsta : En fallstudie med ett tjänstelogiskt perspektiv på medlemmars värdeskapande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Lojalitetsprogram är ett populärt verktyg att använda för att försöka skapa återkommande och lojala kunder genom att belöna dem vid varje upprepat köp. Den befintliga litteraturen har en frånvaro av ett tjänstelogiskt perspektiv på hur medlemmar kan skapa värde av ett lojalitetsprogram, när de samtidigt är låsta till en aktör. LÄS MER
19. Strävan efter kundlojalitet : Utformning av lojalitetsprogram och avgiftsbaserade medlemskap i textilbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Utmaningarna med att befinna sig i en ständigt föränderlig bransch som mode- och textilindustrin har visat sig vara stora. Konkurrensen företag emellan ökar och kunder har därmed blivit allt mindre lojala till enskilda varumärken. LÄS MER
20. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER