Sökning: "malmö högskola observation"

Visar resultat 1 - 5 av 330 uppsatser innehållade orden malmö högskola observation.

  1. 1. Är planering marknadsföring? : En studie om marknadsföring och stadsbyggnadsideal i Malmö

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Ottilia Ljung; Sonia Tibblin; [2022]
    Nyckelord :Fysisk planering; Marknadsföring; Malmö; Planering; Platsmarknadsföring; Stadsbyggnadsideal; Urbanmorfologi.;

    Sammanfattning : Platsmarknadsföring är en strategi som fått allt större plats i kommuners arbete. Uppsatsen syftar till att undersöka platsmarknadsföring som planeringsstrategi och förstå vad platsmarknadsföring bidrar till. LÄS MER

  2. 2. Digitala instruktioner i slöjd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mattias Hemmingsson; [2021]
    Nyckelord :dator; digitala instruktioner; självständighet; slöjd;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur digitala instruktioner i slöjd kan bidra till att hjälpa elever och lära sig att ta in kunskaper på ett bredare sätt än att bara få muntliga instruktioner och genomgångar från läraren. Studien är främst från ett elevperspektiv. LÄS MER

  3. 3. “Barnen har det spontant i sig, så det är ju bara till att fånga upp någonting som redan finns.” -En studie om drama och dans i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anette Ekenstierna Ogbuka; Ulrika Ahlqvist; [2017]
    Nyckelord :drama; dans; sociokulturell teori; läroplan; förskola; estetik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vilka drama- och dansaktiviteter som är möjliga i förskolemiljön. Syftet tillkom efter en upptäckt i förskolans läroplan, där de estetiska ämnena är tydligt underrepresenterade till förmån för naturvetenskap och matematik. LÄS MER

  4. 4. Kostens påverkan på den kognitiva förmågan - Undervisning i kost och näringslära i grundskolans tidigare år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linnea Andersson; Josephine Allrin; [2017]
    Nyckelord :Diskurs; Elever; Hälsa; Kognitiva förmåga; Kost; Makt; Näringslära; Skola; Undervisning; Grundskolans tidigare år;

    Sammanfattning : Vad fokuserar pedagogerna på i undervisningen om kost och näringslära i grundskolans tidigare år och hos vem ligger ansvaret att eleverna får den kunskap de behöver? Blir utbildningen likvärdig när pedagogerna utgår från sina egna erfarenheter och intressen? Den analys vi vilar på i vår studie är inspirerad av diskursanalys. Detta angreppssätt hjälper oss även i insamling och urval av vårt empiriska material. LÄS MER

  5. 5. ”Utvecklas i sin egen takt” En aktionsforskningsstudie om förskolepedagogers reflektioner kring sina val och handlanden ”Develop at one ́s own pace” An action research study on preschoolteachers reflections about their choices and actions

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kristine Hultberg Ingridz; [2017]
    Nyckelord :action research; educator; context; observation; knowledge; preschool; professional; private; power; semistructured interviews; poststructural discourse theory; reflect; subject; self evaluation; structure;

    Sammanfattning : This is a qualitative actions research study of pre school teachers’ reflections about their choices and actions. The qualitative actions research study is combined with semistructured interviews, mind map-conversations and a videocamera in order to bring awareness about the pedagogs actions. LÄS MER