Sökning: "marknadsföra märke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföra märke.

  1. 1. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Babana; Vanessa Johansson Simic; [2022]
    Nyckelord :Kvalitativ; mångfald; bildanalys; semiotik; sexistisk; livsstil; exkluderande; media och kommunikation; marknadsföring; hälsa; ideal; reklamkampanjer; lansering; SMI; influencer; sociala medier; influencer marketing; social branding;

    Sammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER

  2. 2. Unga konsumenters uppfattning av nikotinföretags marknadsföring : En kvalitativ studie som undersöker unga konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Victoria Corneliusson; Christina Truelson; [2022]
    Nyckelord :Nikotinindustrin; Köpprocessen; Etisk konsumtion; Kontroversiella industrier; Unga konsumenter;

    Sammanfattning : Nikotinpåsar är en relativt ny produktkategori som har setts öka bland ungdomar de senaste åren, vilket anses oroväckande då det leder till att individer lockas in i ett nikotinberoende i ung ålder. Ur ett marknadsföringsperspektiv skiljer den beroendeframkallande nikotinpåsen som produkt jämfört med andra tobaks- och nikotinprodukter i form av att det är tillåtet att marknadsföra den. LÄS MER

  3. 3. Urbana nomader : Likheter och ojämlikheter på en rörlig bostadsmarknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Marie Ekblad; [2018]
    Nyckelord :Stockholm; bostad; flyttkedja; bostadsbrist; urban; nomad; kosmopolit; livsstil; bostadsmarknad; arkitektur; rendering; Tellus Towers; Norra tornen; Snabba hus; Continental Apartments; Tentafabriken; SSM; Oscar Properties; Axxonen; Brahe Suites; Altitude; Stockholmshus; allmännyttan; höghus; skyskrapa; konceptboende; premiumbostad;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet i arkitektur analyseras en ny typ av bostäder i Stockholmsområdet: konceptboendet. Bostadstypen är skapad för en ”urban nomad”. LÄS MER

  4. 4. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Sara Sellin; [2015]
    Nyckelord :Value Innovation; Blue Ocean; Modebranschen; The Four Action Framework; The Six Paths; Kundvärde; Upplevt värde; Mode; Värdeskapande; Business Model Canvas; Entreprenörskap.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER

  5. 5. Facebook – en kvalitativ studie i artisters identitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Bergman Linnéa; [2012]
    Nyckelord :Facebook; Facebookanvändare; identitet; statusuppdateringar; varumärke; image; profil; kärnvärde; page; sida; gilla; likes; like:a; NewsFeed;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att få en insikt i hur privata Facebookanvändare uppfattar artisters identitet på Facebook. Intresset väcktes då jag för en tid sedan lade märke till det ökade användandet av Facebook bland såväl företag som kommersiella personer. LÄS MER