Sökning: "mode borås"

Visar resultat 6 - 10 av 151 uppsatser innehållade orden mode borås.

  1. 6. Förenklad eller begränsad? : En studie om hur Spotifys billäge påverkar användarupplevelsen för bilförare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Linda Eskilsson; Emely Hagsér; Joakim Rödsta; [2023]
    Nyckelord :Grafiska gränssnitt GUI ; distraktioner för bilförare; Användargränssnitt i fordon In-vehicle UI ; Användarupplevelse; Feature analysis; Affordance; App; Spotify;

    Sammanfattning : Nowadays, smartphones are considered an essential part of our everyday lives. However, as the use of them increases so does their presence in vehicle environments. Prior studies have found that interacting with mobile devices while driving can cause cognitive, manual, and visual distractions. LÄS MER

  2. 7. Allting är bara tyg vi sätter på oss

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Abargil; Nicolina Gospic; Ida Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Gender-neutral fashion; advertising; marketing; gender; perceptions; consumer behavior; communication; Könsneutralt mode; reklam; marknadsföring; genus; uppfattningar; konsumentbeteende; kommunikation;

    Sammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER

  3. 8. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Claudia Inal; Mario Gabrail; [2023]
    Nyckelord :Strict return policy; lenient return policy; willingness to buy; customer loyalty; post purchase behavior; Strikt returpolicy; liberal returpolicy; köpvilja; kundlojalitet; efterköpsbeteende;

    Sammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER

  4. 9. Konsumentens köpbeslut inom second-hand mode : En kvalitativ studie om motiv och upplevda risker vid second-hand konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nina Johansson; Nike Thanner; [2023]
    Nyckelord :Second-hand fashion; Sustainability; Consumption; Purchasing decisions; Means-end Chain Theory; Perceived risk; Responsibility; Focus group interview; Second-hand mode; Hållbarhet; Konsumtion; Köpbeslut; Teorin om Medel-Mål Kedjan; Upplevd risk; Ansvar; Fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumentens köpbeslut inom second-hand mode. Med tanke på hållbarhet och dess aktualitet så är det ett ämne som är intressant att forska vidare på. LÄS MER

  5. 10. COLLABORATIVE FASHION CONSUMPTION : Business model analysis of digital platforms in clothing renting

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Dulanjani Damayanthi Aruppala Gedara; Imali Udeshika De Silva Gustinnawadu; [2022]
    Nyckelord :Clothing rental; Business model; Collaborative consumption; Digitalization; Digital platforms;

    Sammanfattning : Renting, as one of the most common and long-existed collaborative consumption methods, recently gained attention in the fashion industry as a perfect candidate to minimize overconsumption in the fashion industry. However, the business perspective of clothing rental gained less focus in academic literature. LÄS MER