Sökning: "new preschool teacher"
Visar resultat 21 - 25 av 127 uppsatser innehållade orden new preschool teacher.
21. Coronapandemin och förskolan : En kvalitativ studie av förskollärares uppfattningar om möjligheter och begränsningar för att uppnå en pedagogisk verksamhet av kvalitet under coronapandemin
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The objective of my study is to contribute with knowledge of how the Coronavirus pandemics may have bestowed restrictions, or alternatively, possibilities for the learning, development, and well-being of the children in the selected preschool unit which this study targets. In it, I identify how the teachers in this preschool unit interpret and approach the frame factors that are determined outside the teaching processes and how those frames are perceived as opportunities or limitations for the preschool quality in terms of attained goals as set out in national preschool educational curriculum – both before and during the pandemics. LÄS MER
22. Vem är jag och vem blir jag? : En fallstudie om övergången från förskolan till förskoleklassen och fritidshemmet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of the study has been to highlight opportunities and obstacles for children to develop a positive identity after the transition from preschool to preschool class and school-age educare. Previous research shows that an individual's perceived identity changes when transitioning to new contexts, which often entails new roles and new positions. LÄS MER
23. Det oföljsamma barnet : En kritisk diskursanalys av pedagogers tal om emotionella avvikelser hos barn i förskolan
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Nya examensmål har nyligen utformats för samtliga förskollärarutbildningar i Sverige. Dessa trädde i kraft den första januari i år, 2021, efter att regeringen konstaterat att skolan måste möta barn i neuropsykiatriska svårigheter, som exempelvis ADHD, på ett bättre sätt genom utökad kompetens på området. LÄS MER
24. Förskollärares upplevelser av att samarbeta med vårdnadshavare under pågående covid19-pandemi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka och skapa förståelse för förskollärares upplevelser av att samarbeta med vårdnadshavare under pågående covid-19-pandemi. I studien har jag utgått utifrån ett fenomenologiskt perspektiv och genomfört kvalitativa halvstrukturerade intervjuer. LÄS MER
25. Preschool Teacher’s Perspective On The Reconceptualization Of Care In The Teaching Context In Swedish Early Childhood Education : Systematic literature review from 2011 to 2021.
Magister-uppsats,Sammanfattning : The Educare model has been represented in Swedish preschool history from the 1970s onward and is described in the Swedish preschool national curriculum. This curriculum presents a holistic view of care, learning, and development. LÄS MER