Sökning: "personliga varumärken"

Visar resultat 6 - 10 av 122 uppsatser innehållade orden personliga varumärken.

  1. 6. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexander Palmér Guiance; [2022]
    Nyckelord :sell out; image; reklamfilm; reklammusik; personligt varumärke; artist;

    Sammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER

  2. 7. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emil Karlsson; Ludwig Strömsten; [2022]
    Nyckelord :Sports; gender; social media; Instagram; stereotypes; brand; rhetoric; visual rhetoric; Idrott; genus; sociala medier; Instagram; stereotyper; varumärke; retorik; visuell retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER

  3. 8. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natalie Birnbach; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärken; Personligt varumärke; Linkedin; positionering; WOM; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER

  4. 9. Politiker som varumärken - innan och efter digitaliseringen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lovisa Wennberg Fagerhem; Naomi Hailemeskale; [2022]
    Nyckelord :social media; digitalization; political branding; political communication; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Since the emergence of social media, politicians and political parties have adopted new platforms to communicate with voters. Historically, political branding has taken place in traditional media, however, as society has become more digitalized, such branding has switched platforms. LÄS MER

  5. 10. Influencers Retorik : Hur influencers argumenterar på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Miski Samater; Ilham Ali; [2021]
    Nyckelord :Rhetoric; influencers; Instagram; parasocial relations; elaboration likelihood model; Retorik; influencers; Instagram; parasociala relationer; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att kartlägga hur influencers argumenterar för samhällsviktiga frågor, personliga frågor samt för produkter/varumärken de marknadsför på sociala medier. Den retoriska modellen, och de teoretiska modellerna parasociala relationer och Elaboration Likelihood Model (ELM) ska tillämpas för att identifiera om retoriska argumenteringar har betydelse i skapandet av relationer. LÄS MER