Sökning: "processkarta"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade ordet processkarta.
6. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
7. Tillämpning av Lean-verktygen Muda och 5S på en godsmottagning hos ett tillverkande företag
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Lean Production är väl etablerat inom tillverkning och serviceindustrin, där Lean-verktyg som Muda och 5S används för att identifiera och minska slöserier. Det råder en begränsning i forskningen när det gäller användningen av Lean-verktyg inom godsmottagning, vilket motiverade en kvalitativ fallstudie på en godsmottagning på ett tillverkande företag. LÄS MER
8. Verksamhetsutveckling rörande produktframtagning och CE-märkning
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Det här är ett examensarbete inom Industriell Ekonomi och Produktion som handlar om MTR Techs verktygsframtagningsprocess där det saknas ett standardiserat arbetssätt. Företaget har haft problem med kvalitetsdifferenser vid produktframtagningsprocessen av inköpta och egentillverkade verktyg, likaså är de i behov av en lathund för CE-märkning, därav uppkomsten av detta examensarbete. LÄS MER
9. Kartläggning av transportledares arbetsprocess vid SCA Skog AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : Virkesförsörjning är en komplex logistisk process med stor variation. Det krävs därför olika strukturella nivåer och processer tillsammans med god planering för att hantera komplexiteten och variationen. Hittills är det få som kartlagt hur transportledare arbetar och vilka faktorer som kan påverka transportledares prestationer. LÄS MER
10. Kvalitetssäkring av onboardingprocessen för nya kunder : En kvalitativ fallstudie hos en avdelning på ett företag inom finanssektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This study is conducted at a department, hereinafter referred to as Företaget, at a company within the financial sector. Företaget works for corporate customers and offers car administration to customers who own 20 cars or more in their business. LÄS MER