Sökning: "projektledare reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden projektledare reklam.

  1. 1. Etnisk mångfald, en trend eller hygienfaktor? : En kvalitativ studie om etnisk mångfald i svensk reklam

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Camilla Hamdi; Sofia Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Marketing; advertisement; diversity; ethnicity; portrayal; Marknadsföring; reklam; mångfald; etnicitet; gestaltning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har fått en allt större betydelse i dagens samhälle. Dagligen möts människor av tusentals reklambudskap vilka tävlar om att nå fram och beröra individen på bästa sätt. LÄS MER

  2. 2. "Reklam handlar om effekt och bang for the buck"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annika Stenlund; Jonna Nordheim; [2013]
    Nyckelord :Advertising agency; CSR; diversity; gender; social responsibility; advertising; stereotypes; Social Sciences;

    Sammanfattning : Reklam kan inte ses som en isolerad kommunikation mellan företag och konsumenter, den existerar i samtiden, i en kontext och i ett samhälle som låter sig påverkas av den. Vad som exponeras i det offentliga påverkar de uppfattningar och föreställning människor har om omvärlden i ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Att motivera för kreativitet : En kvalitativ studie om projektledare inom reklambranschen

    Magister-uppsats,

    Författare :Veronica Thorvaldsson; Maria Källgren; [2013]
    Nyckelord :Project manager; project; advertising; creativity; motivation; organization climate; Projektledare; projekt; reklam; kreativitet; motivation; organisationsklimat;

    Sammanfattning : Reklambranschen är en bransch som lägger mycket fokus och stort värde på skapandet av originalitet och nytänkande för att frambringa effektiva lösningar. Reklam handlar om att påverka en individ och skapa reaktioner, vilket kan leda till att personen köper den marknadsförda produkten eller tjänsten. LÄS MER

  4. 4. Felix - förstärkning av ett varumärke : En receptions- och innehållsanalys av reklamkampanjen "Var dag"

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Sebastian Ryde; Karl Berg; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; reklam; encoding; decoding; receptionsanalys; innehållsanalys;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en studie av företaget Felix reklamkampanj ”Var dag”, en reklamkampanj i syfte att stärka Felix varumärke. Syftet med denna uppsats är att komparativt undersöka hur producentledet konstruerar och respondenterna uppfattar kampanjen ”Var dag”. LÄS MER

  5. 5. Hur svårt är det att köpa reklam?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Karl Vestin; [2009]
    Nyckelord :reklamköpare; reklam; grafisk formgivning; kundrelationer; köp av tjänster; advertising buyer; advertising; graphic design; customer relations; services buying;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att ta reda på hur köpare av reklam- och formgivningstjänster väljer leverantör, och hur de samarbetar med den valda leverantören. I rapporten sammanställs kvalitativa intervjuer med tolv personer, från olika organisationer och med olika erfarenhet, vilkas arbetsuppgifter innehåller köp av reklam- eller formgivningstjänster. LÄS MER