Sökning: "reklamkampanjer"
Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade ordet reklamkampanjer.
11. "Välkommen till vår verklighet" & "Just nu" : En kvalitativ multimodal audiovisuell analys av Försvarsmaktens reklamkampanj från årtalen 2011 och 2020
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna uppsats handlar om en undersökning av Försvarsmaktens reklamkampanjer ‘’Välkommen till vår verklighet’’ och ‘’Just nu”, från år 2011 och 2020. Studiens två frågeställningar ligger som grund till vårt syfte att undersöka hur Försvarsmakten framställer sig i deras två centrala reklamkampanjer och vilka skillnader och likheter som framkommer mellan dessa årtal. LÄS MER
12. Maskulinitetens många ansikten : En semiotisk analys om hur maskulinitet visualiseras i reklambilder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med denna uppsatsen är att undersöka hur maskulinitet visualiseras i två av Suitsupplys reklamkampanjer, Shameless från 2010 och The New Normal från 2021. Genom att utföra en semiotisk analys på en av bilderna från respektive kampanj skulle frågeställningen “På vilka sätt visualiseras maskulinitet i Suitsupplys reklambilder från 2010 respektive 2021?” besvaras. LÄS MER
13. Försvarsmaktens genusdiskurs i förändring : En kritisk diskursanalys av hur Försvarsmaktens reklamkampanjer framställer kvinnor och män samt hur materialet diskuteras på Youtube
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats har genomförts mot bakgrund av den låga andelen kvinnor i Försvarsmakten. 2020 var endast 8 procent av alla yrkesofficerare kvinnor, en ökning med 2,8 procent på nio år. LÄS MER
14. Consumer perception of machine-generated advertisement
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Research in the area of artificial intelligence (AI) in marketing mainly consists of increasing value for retailers or ethical issues related to consumers, in contrast, academic research regarding consumers perception of AI in marketing is vague at best. This research explores the perception of machine-generated advertising campaigns and how these campaigns are experienced by consumers. LÄS MER
15. Hur anställda män vid Försvarsmakten upplever sin arbetsplats gällande jämställdhet : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskapSammanfattning : The purpose of the study was to investigate how male employees experienced the Swedish Armed Forces as a workplace regarding gender equality and how they experienced the importance of having female colleagues. The method had a qualitative approach that consisted of semi-structured interviews. LÄS MER