Sökning: "reklamkampanjer"

Visar resultat 11 - 15 av 86 uppsatser innehållade ordet reklamkampanjer.

  1. 11. "Välkommen till vår verklighet" & "Just nu" : En kvalitativ multimodal audiovisuell analys av Försvarsmaktens reklamkampanj från årtalen 2011 och 2020

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Alexander Mekonen; Rebecca Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; rhetoric; semiotics; denotation; connotation; ethos; pathos; logos; Strategisk kommunikation; retorik; semiotik; denotation; konnotation; ethos; pathos; logos;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om en undersökning av Försvarsmaktens reklamkampanjer ‘’Välkommen till vår verklighet’’ och ‘’Just nu”, från år 2011 och 2020. Studiens två frågeställningar ligger som grund till vårt syfte att undersöka hur Försvarsmakten framställer sig i deras två centrala reklamkampanjer och vilka skillnader och likheter som framkommer mellan dessa årtal. LÄS MER

  2. 12. Maskulinitetens många ansikten : En semiotisk analys om hur maskulinitet visualiseras i reklambilder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johanna Hagenborn; [2022]
    Nyckelord :Genus; maskulinitet; hegemonisk maskulinitet; reklamkampanj; Suitsupply;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsatsen är att undersöka hur maskulinitet visualiseras i två av Suitsupplys reklamkampanjer, Shameless från 2010 och The New Normal från 2021. Genom att utföra en semiotisk analys på en av bilderna från respektive kampanj skulle frågeställningen “På vilka sätt visualiseras maskulinitet i Suitsupplys reklambilder från 2010 respektive 2021?” besvaras. LÄS MER

  3. 13. Försvarsmaktens genusdiskurs i förändring : En kritisk diskursanalys av hur Försvarsmaktens reklamkampanjer framställer kvinnor och män samt hur materialet diskuteras på Youtube

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Jans; Karin Stillström; [2021]
    Nyckelord :Kritisk diskursanalys; Försvarsmaktens reklamkampanjer; genus; framställning;

    Sammanfattning : Denna uppsats har genomförts mot bakgrund av den låga andelen kvinnor i Försvarsmakten. 2020 var endast 8 procent av alla yrkesofficerare kvinnor, en ökning med 2,8 procent på nio år. LÄS MER

  4. 14. Consumer perception of machine-generated advertisement

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christoffer Csoré Suhonen; Tommy Hjelm; [2021]
    Nyckelord :Artificial intelligence; machine learning; digital marketing; consumer perception; discernment ability; Artificiell intelligens; maskininlärning; digital marknadsföring; konsument uppfattning; särskiljningsförmåga;

    Sammanfattning : Research in the area of artificial intelligence (AI) in marketing mainly consists of increasing value for retailers or ethical issues related to consumers, in contrast, academic research regarding consumers perception of AI in marketing is vague at best. This research explores the perception of machine-generated advertising campaigns and how these campaigns are experienced by consumers. LÄS MER

  5. 15. Hur anställda män vid Försvarsmakten upplever sin arbetsplats gällande jämställdhet : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Malin Olsson; [2021]
    Nyckelord :Equality; Swedish Armed Forces; Working Environment; Jämställdhet; Försvarsmakten; Arbetsmiljö;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate how male employees experienced the Swedish Armed Forces as a workplace regarding gender equality and how they experienced the importance of having female colleagues. The method had a qualitative approach that consisted of semi-structured interviews. LÄS MER