Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Jakten på en framgångsrik relation - En studie om relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnea Ekegren; Louise Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; digital public relations; relationer; relationshantering; relationsskapande; sociala medier; Instagram; Skånemejerier; Oatly; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis centres around relationship creation and relationship management between companies and consumers on social media. Today, a vast amount of companies have the idea that social media automatically contributes to positive results and strong relationships with consumers. LÄS MER

  2. 17. Gilla, tagga, kommentera! : En kvalitativ studie av social interaktion och relationsskapande i tre statliga museers Instagram-konton

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maja Billing; [2018]
    Nyckelord :social interaktion; kommunikation; relationsskapande; dialog; Instagram; sociala medier; museer; netnografi;

    Sammanfattning : This essay examines how three public, Swedish museums use Instagram as a tool for encouraging social interaction and for the building of relationship with the audience. The three examined museums are Livrustkammaren, Världskulturmuseet and Moderna Museet Malmö. LÄS MER

  3. 18. Allt som är nytt förflyktigas : Om författarens och förlagens relation till Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Saga Elgenstierna; [2018]
    Nyckelord :Instagram; litteratursociologi; förlag; Sara Bergmark Elfgren; sociala medier; marknadsföring; relationsskapande; läsarinteraktion; kontakt; författare; Norstedts; Habermas; offentlighet; Berman; flyktighet; modernism.;

    Sammanfattning : På sociala medier såsom Facebook, Twitter och Instagram kan både förlag och författare informera om kommande boksläpp, specialerbjudanden och signeringar, och genom att ha en närvaro i dessa medier gör de sig utöver detta tillgängliga och synliga för människorna som köper och läser deras böcker. Författaren har dessutom möjlighet att skapa en relation till sina läsare som sträcker sig bortom böckerna och eventuella intervjuer i traditionella medier. LÄS MER

  4. 19. Relationsskapande genom marknadsföring via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Johansson; Lina Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :Relationship marketing; data collection; social media; direct marketing; relation; loyalty; Relationsmarknadsföring; datainsamling; sociala medier; riktad marknadsföring; relation; lojalitet;

    Sammanfattning : Social media has become a natural part of our everyday lives and the use of social media isincreasing every year in Sweden. In six years, the proportion of daily use of social media hasmore than doubled. Those who use social media mostly in Sweden are women. LÄS MER

  5. 20. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tobias Berggren; Petersson Sofia; Malin Tholén; [2017]
    Nyckelord :Relations; Banking sector; Traditional- and Virtual servicescape; CRM; Customer participation; Social Media; Fintech; Relationer; Banksektorn; Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap; CRM; Kundmedverkan; Sociala Medier; Fintech;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER