Sökning: "skolkuratorn"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade ordet skolkuratorn.

  1. 1. Kan du, vill du, vågar du? : - En kvantitativ enkätstudie om gymnasieelevers kunskap om och attityder till skolkurativt arbete samt benägenhet att vända sig till skolkuratorn.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Filippa Newman Hedin; Victoria Johansson; [2024]
    Nyckelord :School counselor; school curative work; social work; stigma; attitude; survey; secondary students; Theory of Planned Behavior; skolkurator; skolkurativt arbete; socialt arbete; stigma; attityd; enkät; gymnasieelever; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Previous research has shown there is a lack of studies made about school counselors and their work with secondary school students, especially in a Swedish context. Although the research is limited, there are a few studies who can show that there is a distancing of students towards school counselors and students seeking help, but there also seems to be a lack of direction that makes school counselors work tasks to appear unclear. LÄS MER

  2. 2. Skolkuratorn och hemmasittare. - En kvalitativ intervjustudie om hur skolkuratorer resonerar om det sociala problemet hemmasittare.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Cornelia Söderlund; Elin Wennerberg; [2024]
    Nyckelord :hemmasittare; School counselors; School absenteeism; Interviews; Neo-institutional theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to increase an understanding of how school counselors in Sweden reason about the social problem with truants, “Hemmasittare '' in Swedish, and how the elementary schools work with this. To enable the purpose of the study to be maintained, a qualitative interview study became current. LÄS MER

  3. 3. Hinder hos högstadieelever i hjälpsökande vid psykisk ohälsa : Skolkuratorers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Sara Jansson; Kristin Rehnström; Olivia Tidström; [2023]
    Nyckelord :Mental illness; school counselor; middle school students; young people s psychosocial identity; scope of action; Psykisk ohälsa; skolkurator; högstadieelever; ungdomars psykosociala identitet; handlingsutrymme;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka skolkuratorers uppfattning om vad som kan hindra högstadieelever från att söka vidare stöd vid psykisk ohälsa. Författarna önskar även ta reda på vilka begränsningar i handlingsutrymmet skolkuratorer ser utifrån yrkesrollen att hjälpa högstadieelever vidare vid psykisk ohälsa. LÄS MER

  4. 4. Skolkuratorn - ett vagt uppdrag? : En kvalitativ intervjustudie om upplevelser av skolkuratorns uppdrag och vilka begränsningar som inverkar på det

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Kamand Khoshnazar; Carolina Colak; [2023]
    Nyckelord :assignment; discretion; expectations; health promoting and preventive work; limitations; role of the school counselor; school counselor; social work; uppdrag; handlingsutrymme; förväntningar; hälsofrämjande och förebyggande arbete; begränsningar; skolkuratorns roll; skolkurator; socialt arbete;

    Sammanfattning : The school counselor is the person who works with social work in the school. A school counselor's assignment is multifaceted, with duties playing a central role in health promotion and prevention work against for example mental illness, bullying and abusive treatment. LÄS MER

  5. 5. Skolkuratorers arbete på högstadieskolor : En kvalitativ studie av skolkuratorers möjligheter och begränsningar för att främja ungdomars psykiska hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Amanda Finnhult; Maja Ekelius; [2022]
    Nyckelord :School counselor; high school students; mental illness; opportunities; limitations; resources; Skolkurator; högstadieelever; psykisk ohälsa; möjligheter; begränsningar; resurser;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to gain an increased knowledge of the work that school counselors carry out in junior high schools to promote mental health and what opportunities and limitations there are in the profession as a school counselor. The empirical material has been collected through six semi-structured interviews with school counselors who work at various junior high schools. LÄS MER