Sökning: "strategiskt kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 376 uppsatser innehållade orden strategiskt kommunikation.
1. Talanghantering inom HR-området : En kvalitativ studie av chefers sätt att se och arbeta med talang
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur chefer med personalansvar ser på talang som begrepp och hur de strategiskt arbetar med talanghantering för att upprätthålla en attraktiv arbetsplats. Studien genomfördes utifrån ett kvalitativt tillvägagångssätt med fem semistrukturerade intervjuer som ligger till grund för insamling av empiriska materialet. LÄS MER
2. Fritidshem som en hälsofrämjande arena.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur personalen på fritidshem talar om och förstår begreppet psykisk hälsa i relation till fritidshemmets uppdrag samt hur de arbetar hälsofrämjande. Tidigare forskning ger oss en inblick i hur den psykiska ohälsan har ökat under de senaste åren och att det sjunkit ner i åldrarna. LÄS MER
3. "Då känner man sig delaktig" : En kvalitativ studie om chefers förutsättningar att leda ett strategiskt förändringsarbete
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Det föränderliga samhället har lett till att organisationer präglas av flexibilitet och oförutsägbarhet. Det har lett till ett förändringstryck, där förändring har blivit det nya normaltillståndet för organisationer. Behovet av en lyckad förändringsledning har aldrig varit större. LÄS MER
4. Crossing the digitalisation chasm: Overcoming barriers to industrial digitalisation
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Digitalisation is a global megatrend revolutionising every aspect of society and especially impacting businesses. Consequently, the term Industry 4.0 has emerged in the manufacturing industry. LÄS MER
5. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER