Sökning: "teaching flexibility"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden teaching flexibility.

  1. 1. Tävla i bollspel? : En kvalitativ studie om idrottslärares attityd till tävling i bollspel i sin undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Rezan Atmaca; Johannes Lindemark; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of this qualitative study is to investigate attitudes to competition in ball gamesamong physical education teachers at junior high school. The study's questions are: 1. What attitude(s) do physical education teachers at junior high school have in theapplication of competitive elements in their own teaching of ball games? 2. LÄS MER

  2. 2. Examing the role of platformbased learning in tertiary education system in Ghana. Lessions from COVID-19

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Robert Mensah Ofori; [2023-06-19]
    Nyckelord :Platform-based learning; COVID-19; UTAUT theory; tertiary institution; Ghana education system;

    Sammanfattning : Aim: This study examines the role of platform-based teaching and learning in the Ghana tertiary educational system. This study focuses on the lessons from COVID-19 pandemic and explores measures to make platform-based learning sustainable. LÄS MER

  3. 3. "Var är dom?" : En intervjustudie om lärarnas syn på frånvaro i idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Simon Wetterstrand; [2023]
    Nyckelord :Absence; Motivational work; Motvating factors; Physical Education; Physical Education Teacher; Vocational programs; Frånvaro; Idrott och hälsa; Idrottslärare; Motivationsarbete; Motivationsfaktorer; Yrkesprogram;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att försöka få en djupare förståelse för hur frånvaron ser ut i ämnet idrott och hälsa inom yrkesförberedande program och även hur idrottslärarna arbetar med motivationsarbete. Efter egna observationer under min VFU-period så såg jag en tydlig skillnad i frånvaro mellan dem olika programtyperna vilket blev än mer tydligt efter tillgång till en frånvarolista. LÄS MER

  4. 4. "Framför allt handlar det om att skapa relationer" : En kvalitativ intervjustudie om hur idrottslärare arbetar för att skapa en inkluderande lärmiljö för alla elever

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Anna Björck; [2023]
    Nyckelord :Teaching enviroment; Inclusion; School; Sports and health; Lärmiljö; skola; inkludering; idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att studera inkluderingsarbete från ett idrottslärarperspektiv, för att ge en bild av hur arbetet med inkludering ser ut och vilka utmaningar lärarna ställs inför. Detta för att bidra med kunskap om hur en god lärmiljö skapas så att fler elever kan ges möjlighet att uppnå kunskapskraven. LÄS MER

  5. 5. Fysisk träning inom jazzdansundervisning : en kvalitativ studie om hur jazzdanslärare beskriver utveckling av fysiologiska färdigheter i dansundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Satu Nyman; [2023]
    Nyckelord :dance; teaching; education; jazz dance; fitness; physical training; aerobic fitness; anaerobic fitness; muscle endurance; strength; power; flexibility; neuromuscular coordination; dans; undervisning; utbildning; jazzdans; fysisk träning; aerob kondition; anaerob kondition; muskeluthållighet; muskelstyrka; muskulär explosivitet; flexibilitet; neuromuskulär koordination;

    Sammanfattning : This study aims to shed light on practices that jazz dance teachers have incorporated into their teaching in order to enhance development of physiological abilities, as well as examine how these practices have become part of their jazz dance teaching practise.The research was conducted through four semi-structured interviews where jazz dance teachers described how they enhance physiological abilities in their dance teaching practice, and which aspects impact their choices. LÄS MER