Sökning: "vad är NGO"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden vad är NGO.
1. Examining Conservation Narratives : An Environmental Discourse Analysis of WWF Madagascar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : This thesis examines the conservation narratives of Madagascar the ambiguity of forest cover and deforestation estimates, and the difficulty in deconstructing the narratives linked to the idea of a once fully forested island. In particular, shifts in the conservation debate are related to the discursive power of a large-scale international NGO, the WWF. LÄS MER
2. Spårning av konfliktmineraler i fordonstillverkarnas försörjningskedjor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konfliktmineraler är mineraler som utvinns under undermåliga arbetsförhållanden samt bidrar till finansiering av konflikter. Tantal, tenn, volfram (tungsten) och guld (ofta förkortade till 3TG) utgör begreppet konfliktmineraler som idag omfattas av särskild lagstiftning. LÄS MER
3. Måste hon välja? En kvalitativ studie om hur moderskap påverkar kvinnors karriärmöjligheter i revisionsbranschen.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Revisionsbranschen har beskrivits som en manlig bransch där den kvinnliga rollen inte stämmer överens med den stereotypiska bilden av en revisor. Numera är revision inte bara ett manligt yrke men det sägs att kvinnornas möjligheter till att nå högre positioner i branschen påverkas av olika faktorer. LÄS MER
4. “What Is the 'Problem' Represented to Be?” - A thematic discourse analysis of six reports on the human rights abuses and lived effects of LGBTQIAP+ persons in Sri Lanka
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : NGOs are influential actors in world politics and development efforts. During the last decade increasing numbers of NGOs, international and national, have been reporting on the violations of the human rights of LGBTQIAP+ persons and the challenges these people face in their lives. LÄS MER
5. Nike’s Dream Crazy campaign and how it influenced views and opinions towards the brand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: In 2018 Nike launched an advertisement campaign called “Dream Crazy” that provoked controversial reactions in social media and large coverage in the media. This qualitative study aims to find out what Swedish students aged 19-24 think of specifically the political aspect of that campaign, and how much it matters and influences their decision making when choosing products. LÄS MER