Sökning: "vad vet barn om is i förskolan"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden vad vet barn om is i förskolan.
1. "Du vet vad som gäller!" : En vetenskaplig essä om hur förskollärare förhåller sig till populärkultur i barns lek och samtal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This scientific essay examines how preschool teachers relate to the subject of popular culture in preschool. The essay is based on two self-experienced stories from my workplace and from the preschool practice. LÄS MER
2. Diagnosens kraft : En vetenskaplig essä om normalitet och avvikelse i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this scientific essay is to illuminate perceptions and interpretations about children's deviant behavior and how it affects the educators attitudes towards these children. The starting point for the essay is two different self-perceived situations where I experienced that "deviant" behavior and behaviors that causes trouble, referred to as “trouble-making” behaviors, quickly and carelessly identifies as consequences of the neuropsychiatric disability ADHD. LÄS MER
3. Handhygien i förskolan : Pedagoger och barns uppfattningar av handhygien och dess roll i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : This study is about preschool teachers and children perceptions about hand hygiene in preschool. It also focusses on preschool teachers’ way of working when it comes to hand hygiene against children. LÄS MER
4. Surfplattan i förskolan : En studie om hur förskollärare använder surfplattan för barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how preschool teachers use the tablet as a digital tool for children's language development. Interviews are the method used in the work. Three preschool teachers and a special pedagogue have been interviewed in the study. LÄS MER
5. Vad vet vi om autism? : En enkätstudie om förskolepedagogens kompetens inom tydliggörande pedagogik och autism
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : This study was written with the purpose to find out how available the educational activities and environment in pre-school is for children with autism. This has been investigated through an online survey with 57 teachers from 13 different cities in Sweden. LÄS MER