Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kimmo Svensson; [2023]
    Nyckelord :visual communication; ordinary culture; regional culture; city branding; instagram; malmoe; representation; grounded theory; visuell kommunikation; vardagskultur; regional kultur; stadsvarumärke; malmö; instagram;

    Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER

  2. 2. Perspektiv på musikskapandets didaktik : En undersökande jämförelse mellan musik- och bildämnets skapandepraktik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Markus Eriksson; Ola Sandström; [2021]
    Nyckelord :Musikskapande; ämnessyn; didaktik; musikskapandets didaktik; bildskapande; genrer; vardagskultur; marknadsestetik;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för arbetet är ett intresse för musikskapandets didaktik. Syftet är att jämförahur musik- och bildlärare på högstadiet ser på- och förhåller sig till skapande iundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Vardagskultur i det kreativa lärandet ur elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Alexander Walén; Andreas Mårtensson; [2013]
    Nyckelord :Fenomenografi; Fritid; Kultur; Motivation; Pedagogik; Vardag; Vardagskultur;

    Sammanfattning : Med denna uppsats ämnar vi belysa gymnasieelevers uppfattning av vad vardagskultur är samt dess potentiella användningsområde i skolan och i bildämnet. Anledningen till detta bygger på en positiv pedagogisk upplevelse en av oss upplevde under praktik då en omotiverad elev blev motiverad efter att elevens eget fritidsintresse vävdes in i uppgiften. LÄS MER

  4. 4. Musik som stöd för lärande : Lektionsplaneringar med låttexter som grund för reflektion och diskussion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Heléne Boman; Therése Boman; [2011]
    Nyckelord :Musik; ämnesövergripande undervisning; elevers vardag; populärkultur; diskussion; reflektion; motivation; lustfyllt lärande;

    Sammanfattning : Syftet med detta utvecklingsarbete var att undersöka huruvida musik med fokus på låttexter kunde skapa ett lustfyllt lärande hos eleverna. Vi vill även synliggöra hur lärare med hjälp av musiken i elevernas vardagskultur skapar tillfällen till reflektion och diskussion i klassrummet. LÄS MER

  5. 5. Kasta dig in i diskussionen - En studier om klagomålshantering i sociala medier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Saga Larsson; Kerstin Skjefstad; Sigrid Werner; [2010]
    Nyckelord :eWOM; Customer Complaint; Customer satisfaction; Social media; Communication; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier ökar, allt fler använder sociala nätverktyg såsom facebook, Twitter och bloggar. Det har för många blivit en del av vardagen. Det har således blivit något vi gör dagligen - en del av vår vardagskultur. LÄS MER