Sökning: "varumärkespersonlighet"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade ordet varumärkespersonlighet.

  1. 21. Hur bildas konsumenters uppfattningar om ett företags varumärkespersonlighet online? : En konceptualisering som skildrar hur uppfattningsprocessen går till

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Wärja Izabelle; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på varumärkespersonlighet som benämns brand personality på engelska och refererar till den personlighet och de egenskaper individer associerar till ett varumärke. Uppsatsen tar språng ur tidigare forskning som betonar vikten av att undersöka hur konsumenters uppfattningar omett företags varumärkespersonlighet bildas och vilket eller vilka element som kan tänkas påverkadenna bildningsprocess vilket har studerats inom kläddetaljhandeln online. LÄS MER

  2. 22. Varumärket i melodi : En studie om designad musik och dess påverkan på varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Bergkvist; Sara Westfahl; [2018]
    Nyckelord :designad musik; sinnesmarknadsföring; varumärkesassociationer; organisationsassociationer; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen studerar hur designad musik påverkar varumärkesassociationer, utifrån aspekterna organisationsassociationer och varumärkespersonlighet. Teorier kring sinnesmarknadsföring, varumärkesassociationer samt analysmodellen Stimuli-Organism-Respons, är underlag för studien. LÄS MER

  3. 23. Är det personligheten som räknas? - En kvantitativ studie om kongruens i personlighet, om det leder till köpintention och påverkas av varumärkesattityd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Christiansen; Ellen Carlson Hanse; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; varumärkespersonlighet; konsumentpersonlighet; varumärkesattityd; köpintention; celebrity endorsement; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Is fat the new skinny? : A study on weight and perception of models in green marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Oskar Wagrelius; Sara Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; brand positioning; brand personality traits; green products; attractiveness; sales; purchase propensity; warmth; competence; weight; model; thin; overweight; obesity; ecological; environmentally friendly; Grön marknadsföring; varumärke; positionering; varumärkespersonlighet; gröna produkter; attraktivitet; köpbenägenhet; konsumentbeteende; värme; kompetens; modell; vikt; övervikt; smal; ekologiskt; miljövänlig;

    Sammanfattning : Title: Is fat the new skinny? A study on weight and perception of models in green marketing. Date: 2018-05-22 Level: Bachelor Thesis in International Marketing Author: Oskar Wagrelius & Sara Eriksson Supervisor: Ulf Aagerup Problem formulation: How does the perceived weight and warmth/competence of a model in green marketing affect sales through perceived greenness and attractiveness? Purpose: The purpose of this study is to increase the knowledge, for brands being green, about how the choice of models in their advertisement will impact the brand's perception and affect greenness, attractiveness, and sales. LÄS MER

  5. 25. Radio vs Spotify

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Simonsson; Susanna Ström; Carolina Larsen; [2018]
    Nyckelord :Brand personality; A New Measure of Brand Personality; brand equity; Spotify; radio; media; secondary sources; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Radio vs Spotify - En studie om hur media, som sekundärkälla, påverkar varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2018-05-31 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Susanna Ström, Lukas Simonsson, Carolina Larsen Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Varumärkespersonlighet, A New Measure of Brand Personality, brand equity, Spotify, radio, media, sekundärkälla Syfte: Syftet med studien är att undersöka om det finns skillnader mellan hur ett varumärke uppfattas, beroende på om det exponeras i det traditionella mediet radio eller det digitala mediet Spotify med utgångspunkt i teorin “A New Measure of Brand Personality” av Geuens et al. (2009). LÄS MER