Sökning: "varumärken"

Visar resultat 31 - 35 av 54 uppsatser innehållade ordet varumärken.

  1. 31. ”Ni är bra för att vara tjejer” : En kvalitativ studie om kvinnor, varumärken och genus i svensk hårdrock

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Roya Sarvestani; Molly Sixtensson; [2017]
    Nyckelord :Heavy metal; branding; gender; identity; Hårdrock; varumärke; genus; identitet;

    Sammanfattning : Musik idag är inte enbart en skiva eller en konsert. Det är en enorm industri som bara växer och där artister och band tidigt ses som varumärken. Hårdrocken är en genre med starka normer, traditioner och strukturer, särskilt kring kvinnans roll inom genren. LÄS MER

  2. 32. ”Skomakarens barn” : En kvalitativ studie i hur medieföretag använder sociala medier för att stärka sitt varumärke och sina relationer på företagsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Eklund; Linnea Palmér; Therese Sävenryd; [2017]
    Nyckelord :Business-to-business; Brands; Small businesses; Social media; Företagsmarknad; Småföretag; Sociala medier; Varumärken;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur småföretag inom mediebranschen använder sig av sociala medier för att stärka sina relationer, sitt eget varumärke på företagsmarknaden och hur en bakomliggande strategi för detta är utformad. Uppsatsen är utformad efter en kvalitativ branschstudie. LÄS MER

  3. 33. Visuella uttryck i musikbranschen - Hur en logtyp kan uformas för ett band

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Daniel Jakobsson; [2017]
    Nyckelord :Logotyp; logotyper; musikbranschen; musik; visuellt uttryck; band; grafisk design; formgivning; logotype; music industry; music; visual identity; band; graphic design;

    Sammanfattning : Varumärken för band i musikbranschen är varierande där vissa band har nästan kultförklarade logotyper eller andra varumärkeselement medan andra band har nya logotyper till varje albumsläpp. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur grafisk formgivning av bands logotyper ser ut och genom en fallstudie av ett aktivt band hitta ett grafiskt uttryck som överensstämmer med bandets musik, värdeord och målgruppens mentala bild. LÄS MER

  4. 34. Gilla mig, jag är känd! : En studie av hur fyra kända svenska profiler använder Instagram i sitt personliga varumärkesbyggande.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Svensson; Erika Savander; [2016]
    Nyckelord :personligt varumärke; kommunikationsstrategier; sociala medier; Instagram; självpresentation; identitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar öka förståelsen för individers identitetsskapande på den sociala medie-plattformen Instagram. Som digital kanal fyller den en viktig funktion för marknadskommunikation i dagens samhälle. Vem som helst kan numera driva marknadsföring online, privatpersoner som företag. LÄS MER

  5. 35. Influera mera : En studie om olika aktörers syn på digital marknadsföring genom influencers via sociala medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hero Eliassi Sarzeli; Emma Jändel; [2016]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; social media; digital marketing; Influencer marketing; influencers; sociala medier; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Författare: Hero Eliassi & Emma Jändel Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur ser olika aktörer på användandet av influencers sociala mediekanaler i digital marknadsföring? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera användandet av influencers och deras sociala mediekanaler i digital marknadsföring. LÄS MER