Sökning: "varumärken"

Visar resultat 26 - 30 av 54 uppsatser innehållade ordet varumärken.

  1. 26. Du Är Vad Du Delar : En kvalitativ studie i hur tre svenska mikro- influencers på Instagram ser på sin roll i och med kommersialiseringen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Felicia Freedman Skiöld; Saba Hossein-Chi; [2018]
    Nyckelord :qualitative research interview; influencers; instagram; social media; convergence; participant culture; self-presentation; opinion maker; commercialization; digitization; fashion; beauty; advertising; collaborations; micro-influencers; kvalitativ forskningsintervju; influencers; Instagram; sociala medier; konvergens; deltagarkultur; självpresentation; opinionsbildare; kommersialisering; digitalisering; mode; skönhet; annonsering; samarbeten; mikro-influencers;

    Sammanfattning : Det digitala samhället kännetecknas av konstant utveckling och snabb föränderlighet, vilket har skapat rollen influencer: En person som används av företag och varumärken för att marknadsföra produkter eller tjänster. Denna studie fokuserar särskilt på influencerns egen bild av sitt yrke och genom att tematisera frågor utifrån teorier rörande kommersialisering, självpresentation, deltagarkultur och opinionsbildning. LÄS MER

  2. 27. Konsumentens påverkan av Personal Brand : En kvalitativ studie som undersöker hur Personal Brands influerar konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Grundell; Emma Näslund; [2018]
    Nyckelord :Personal Brand; Consumer behavior; Awareness; Association; Attitude; Identification; Personligt varumärke; Konsumentbeteende; Kännedom; Associationer; Attityd; Identifikation;

    Sammanfattning : Till följd av utvecklingen av digitaliseringen har fenomenet Personal Branding växt fram som ändrat dynamiken för konsumentens relation till varumärken. Studien syftar till att öka förståelsen för hur konsumentbeteende påverkas av Personal Brands. LÄS MER

  3. 28. Varför betala fullpris när jag kan köpa på rea? : En kvantitativ studie i hur tillfälliga prisnedsättningar påverkar klädkonsumenters benägenhet att vänta på framtida realisationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Frisk; Kim Chu; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konsumentbeteende; Benägenhet att vänta; Realisation; Impulsivitet; Rea; Reor; Prisnedsättningar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen på klädmarknaden har lett till ett ökat användande av realisationer av företagen inom branschen. Detta då företagen använder realisationer som en strategi för att skapa merförsäljning. LÄS MER

  4. 29. #oatly : En fallstudie av varumärken, identitet och självrepresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Ebba Viklund; Sara Sällberg; [2017]
    Nyckelord :Identity; brands; Instagram; self representation; Oatly; communication; Identitet; varumärken; Instagram; självrepresentation; kommunikation; Oatly;

    Sammanfattning : According to sociologist Anthony Giddens (1999) the late modernity has brought about changes concerning the identity constructing processes of individuals. Bengtsson and Östberg (2011) emphasize that consumption and brands has increased in importance due to the less static character of social class, occupation and education choices. LÄS MER

  5. 30. Digitala popstjärnor : Om sociala mediers betydelse för att synas, höras och nå ut som osignerad, kvinnlig popartist

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Cajsa Wallin; [2017]
    Nyckelord :personliga varumärken; pop; genus; motstånd; sociala medier; osignerade kvinnliga artister; mikro- kändisskap; identitet; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka den osignerade, kvinnliga popartistens spelplan för att konstruera sig själv som ett “personligt (pop)varumärke” via sociala medier. Med ansats i fem djupgående intervjuer har jag sökt besvara hur detta “varumärkesgörande” ser ut, samt vilka möjligheter och svårigheter diskursen för med sig. LÄS MER