Sökning: "Abele"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Abele.
1. Stereotypinnehåll för sociala grupper med olika hög social status: Effekten av deltagarinstruktioner inom Stereotype Content Model
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Stereotype research has previously employed different techniques of measuring stereotype content. One such theory is the Stereotype Content Model (SCM) in which content is measured along the dimensions of competence and warmth (Fiske et al., 2002) or the parallels agency and communion (Abele et al., 2016). LÄS MER
2. Framgångsfaktorer vid implementering av artificiell intelligens
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Titel: Framgångsfaktorer vid implementering av artificiell intelligens Författare: Wilhelm Abele och Simon Starfelt Handledare: Jon Engström Nyckelord: Artificiell intelligens (AI), AI-implementering, framgångsfaktorer, hinder, organisation. Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) har funnits sedan år 1956 men det är först det senaste årtiondet som AI blivit applicerbart inom organisationer. LÄS MER
3. Acculan System : The next generation of a Surgical Power Tool
Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Orthopedic surgery is dangerous, especially for the surgeon! Tool failures belong to the ten most frequent causes of operation delays. Nowadays, hospitals are pressured to optimize procedures and lower costs. Especially, orthopedic surgery is physically demanding for the ergonomics of the surgeon and tools wear out more quickly. LÄS MER
4. Black Friday: Kampen om kundens plånbok - en kvalitativ studie om Sveriges största kommersiella högtidsdag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Black Friday has rapidly grown to be one of the most important sales days in Sweden, with a large sales volume and consumers eager to find the best deals. It is clear that this shopping day is popular among consumers, but companies' perception of it has yet to be identified in an academic context. LÄS MER
5. Varning för snabblån - En studie om effekter av varningar i rörlig marknadsföring av snabblån
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Payday loans are becoming a challenge of increasing gravity for society. Statistics show that the number of young adults with financial issues related to such loans has been growing over the past few years. Despite efforts to halt this trend, little is changing. LÄS MER