Sökning: "Conflict based pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Conflict based pedagogy.

  1. 1. Deliberativa samtal vid plöstliga konfliktfyllda situationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Lillja; Natalia Krysik; [2024]
    Nyckelord :Deliberative communication; Education; Conflict based pedagogy; Agonism; Phronesis; Intersubjectivity;

    Sammanfattning : Abstract  The following essay will discuss conflict- ridden situations in the classroom and how the teachers’ leadership can strengthen the pupils’ democratic development to resolve these situations. Furthermore, we analyzed how deliberative dialogue could be of use to the teacher when these situations occur, as well as how, through civics education, the pupils could learn how to resolve conflicts in a controlled and peaceful environment. LÄS MER

  2. 2. Fritidshemmets arbete med klimatförändringar  : Leisure-time centers working with climate change

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Malin Svensdotter; Josephine Sundberg Plahn; [2023]
    Nyckelord :Leisure-time center; climate change; knowledge and transformative learning; Fritidshem; klimatförändringar; kunskaper och transformativt lärande;

    Sammanfattning : 2015 skrev FN:s medlemsländer under en övergripande vision om att nå en hållbar utveckling med delmålet att lösa klimatkrisen. IPCC (SMHI 2023) rapport visar att problemen är allvarliga, det är bråttom när det kommer till människans påverkan på klimatförändringarna. LÄS MER

  3. 3. Multicultural literature and intercultural theory in English 6 : A qualitative study of teachers’ experiences with multicultural literature in upper-secondary schools in Sweden

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Bian Solmaz; [2022]
    Nyckelord :Multicultural literature; intercultural theory; diversity; culture; intercultural pedagogy; L2 English; education; content analysis; interviews; upper-secondary school; Sweden;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine English language teachers’ choices and uses of literary texts, and more particularly, multicultural forms of literature from an intercultural pedagogical angle. Drawing on a qualitative approach, six English teachers’ experiences were explored using interviews. LÄS MER

  4. 4. Jedna si jedina : En kvalitativ intervjustudie om kollektiv bosniakisk identitet, antagonism och skolgång i Sverige efter de jugoslaviska krigen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Anton Andersson; [2021]
    Nyckelord :Bosnia Herzegovina; Yugoslavia; use of history; collective memory; collective identity; Sweden; second generation immigrants; antagonism; Bosnien Hercegovina; Jugoslavien; historiebruk; kollektivt minne; kollektiv identitet; Sverige; andra generationens invandrare; antagonism;

    Sammanfattning : This study is a qualitative interview study that examines antagonism, identity and collective memory among second generation immigrants from Bosnia & Herzegovina. The study is based on an existential history use-perspective and social constructivist socialization theory. LÄS MER

  5. 5. "Konfliktungar" behöver inte alltid "hamna i stöket" : En kritisk diskursanalys av hur pedagoger konstruerar bilden av barn i behov av särskilt stöd som ofta hamnar i konflikter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Caroline Johansson; [2018]
    Nyckelord :children in need of special support; conflict management; preschool; critical discourse analysis; power; barn i behov av särskilt stöd; konflikthantering; förskola; kritisk diskursanalys; makt;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how pedagogues through their language construct the concept of children in need of special support who often end up in conflicts. In this context the influence of two discourses from the scientific field of special pedagogy are analyzed: the psycho-developmental- and the relational discourse. LÄS MER