Sökning: "Delaktighet på arbetsplatsen"
Visar resultat 11 - 15 av 180 uppsatser innehållade orden Delaktighet på arbetsplatsen.
11. Sjuksköterskors upplevelser av att använda motiverande samtal : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Livsstilsrelaterade sjukdomar är en växande orsak till sjuklighet och förtida dödsfall globalt. I sjukvården sker prevention av livsstilsrelaterad ohälsa ofta i form av rådgivande samtal och stöd till hälsosamma levnadsvanor. LÄS MER
12. Ledarperspektiv på inkluderande ledarskap : En kvalitativ studie om offentliga ledares uppfattningar och påverkan
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka hur inkluderande ledarskap uppfattas av ledare inom offentlig verksamhet och vilka konsekvenser denna typ av ledarskap kan ha för medarbetare, ur ledarnas perspektiv. Genom en kvalitativ studie har empiri samlats in via semistrukturerade intervjuer med ett urval av ledare inom den offentliga sektorn. LÄS MER
13. Ledares och medarbetares syn på delaktighet vid ett flexibelt arbetssätt : Möjligheter och utmaningar
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Vi lever i en värld av ständig utveckling och för att vara konkurrenskraftiga behöver organisationer följa med i denna utveckling. En förutsättning för innovationer och förbättringsarbete är förmågan att göra organisationens medarbetare delaktiga i arbetet. LÄS MER
14. Leda närvarande, tydligt och ödmjukt : Intervjuer med medarbetare i primärvården och deras syn på ledarskapet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Arbete utgör för många människor grunden för ett gott liv, där personen trivs och finner ett sammanhang. Medarbetare är en förutsättning för att kunna ge och bedriva vård och omsorg. Medarbetares behov behöver tillgodoses för ett hållbart arbetsliv. LÄS MER
15. "Jag försöker mitt bästa" : En studie om elevers upplevelse av känsla av sammanhang
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidrag Studien avser att ge ett elevperspektiv på elevernas känsla av sammanhang i skolan, i en förhoppning att det skapar en förståelse och en ökad kunskap för lärare och speciallärare. Med studien önskas att de funderar kring de tre komponenterna i känsla av sammanhang, vilka är hanterbarhet, begriplighet och meningsfullhet, och hur arbetat på den egna arbetsplatsen kan utvecklas utifrån vad eleverna förmedlat i studien. LÄS MER