Sökning: "Ehn Notrica"
Visar resultat 21 - 25 av 116 uppsatser innehållade orden Ehn Notrica.
21. Från kaffeautomaten till digitala mötesrum : Mjukvaruutvecklares upplevelser av att arbeta med agila utvecklingsmetoder under rådande pandemi
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : I början av år 2020 blev världen medveten om viruset covid-19 som orsakade en pandemi. Människor och företag har behövt anpassa sig till följd av den rådande situationen för att minska smittspridningen vilket har gjort att anställda tvingats till att arbeta på distans. LÄS MER
22. Think slow, it lasts longer : A qualitative study on how slow fashion can contribute to strategic sustainable development.
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Today's fashion industry, which is characterized by fast demand shifts and overconsumption, is argued to be contributing to the world's increasing environmental and social issues, and thus bringing harm to the global environment and society. Due to this, a “rebellion” has evolved accordingly, and can further be described as the Slow Fashion movement that strives to create a sustainable fashion industry. LÄS MER
23. Stigmatisering, systemteori och exitprocesser : En kvalitativ intervjustudie baserad på tidigare missbrukares egna berättelser om vägen in i och ut ur missbruk
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
24. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter. Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER
25. Konsten att kommunicera hållbarhet inom en organisation : Hur kommuniceras arbetet med CSR internt inom ett företag i snabbmatsbranschen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet har blivit en allt viktigare faktor för företag att ta hänsyn till i dagens samhälle. Företag har en press på sig från externa intressenter att arbeta med hållbarhet. Corporate social responsibility (CSR) är ett sätt för företag att jobba med hållbarhet. CSR innebär att ett företag tar ansvar utöver sin egna verksamhet. LÄS MER