Sökning: "Ehn Notrica"

Visar resultat 21 - 25 av 116 uppsatser innehållade orden Ehn Notrica.

  1. 21. Från kaffeautomaten till digitala mötesrum : Mjukvaruutvecklares upplevelser av att arbeta med agila utvecklingsmetoder under rådande pandemi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Sofia Forsberg Ehn; Filippa Mossberg; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; pandemic; agile; agile development; Scrum; qualitative study; software developers; distance work; remote; virtual team; interaction; communication; Covid-19; pandemi; agil; agil utveckling; Scrum; kvalitativ studie; mjukvaruutvecklare; distansarbete; virtuella team; interaktion; kommunikation;

    Sammanfattning : I början av år 2020 blev världen medveten om viruset covid-19 som orsakade en pandemi. Människor och företag har behövt anpassa sig till följd av den rådande situationen för att minska smittspridningen vilket har gjort att anställda tvingats till att arbeta på distans. LÄS MER

  2. 22. Think slow, it lasts longer : A qualitative study on how slow fashion can contribute to strategic sustainable development.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kajsa Ehn; Emelie Wiklund; [2021]
    Nyckelord :Slow Fashion; Supply Chain Design; The Framework for Strategic Sustainable Development; Fashion Industry; Strategic Sustainable Development;

    Sammanfattning : Today's fashion industry, which is characterized by fast demand shifts and overconsumption, is argued to be contributing to the world's increasing environmental and social issues, and thus bringing harm to the global environment and society. Due to this, a “rebellion” has evolved accordingly, and can further be described as the Slow Fashion movement that strives to create a sustainable fashion industry. LÄS MER

  3. 23. Stigmatisering, systemteori och exitprocesser : En kvalitativ intervjustudie baserad på tidigare missbrukares egna berättelser om vägen in i och ut ur missbruk

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Rebecca Ehn; Teresia Hedenberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  5. 25. Konsten att kommunicera hållbarhet inom en organisation : Hur kommuniceras arbetet med CSR internt inom ett företag i snabbmatsbranschen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Edqvist; Kajsa Ehn; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; hållbarhet; CSR; kommunikation;

    Sammanfattning : Hållbarhet har blivit en allt viktigare faktor för företag att ta hänsyn till i dagens samhälle. Företag har en press på sig från externa intressenter att arbeta med hållbarhet. Corporate social responsibility (CSR) är ett sätt för företag att jobba med hållbarhet. CSR innebär att ett företag tar ansvar utöver sin egna verksamhet. LÄS MER