Sökning: "Employer branding strategies"

Visar resultat 26 - 30 av 60 uppsatser innehållade orden Employer branding strategies.

  1. 26. Generation Z: För nit och redlighet i rikets tjänst : en kvalitativ studie om offentliga organisationers användande av Employer Branding för att rekrytera Generation Z

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Karl Lodén; Martin Sederholm; [2020]
    Nyckelord :offentlig sektor; employer branding; Generation Z; arbetsgivarvarumärke; varumärke; generationsforskning;

    Sammanfattning : About 1.4 million people work in the Swedish public sector. The public sector employs several different generations of employees and one of these generations is Generation Z (people born after 1995). According to OECD, several countries have been experiencing difficulties to recruit young workers into the public sector. LÄS MER

  2. 27. Employer Branding och dess interna och externa betydelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Alicia Hansson; Emma Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Competence Development; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the number of changes in the labor market, it is of high importance that organizations form strategies to attract, develop and maintain employees. One of these current strategies are referred to as Employer Branding, which can be viewed as the package of the functional, economic and psychological benefits provided by employment, and identified with the employing company. LÄS MER

  3. 28. Strong Employer Brands and Employee Advocacy in Social Media : exploring the Employee Perspective

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Erika Stenman; [2019]
    Nyckelord :Brand Citizenship Behaviour; Employee Advocacy; Employee Recommenders; Employer Branding; Online Employee Endorsement; Social Media; Personal Brand;

    Sammanfattning : Employer Branding activities in the competitive labour market are becoming increasingly interactive rather than being a top-down exercise. Limited resources together with new technology is playing a role in this development. Little, but some research exists on Employee Advocacy or the voluntary promotion and defence of a brand by its employees. LÄS MER

  4. 29. Strategier vid rekrytering av nyckelroller inom små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mikael Gustavsson; Oscar Lundström; [2019]
    Nyckelord :Human Resource; SME; Outsourcing; Marketing mix; Employer Branding; Human Resource; SME; Outsourcing; Marknadsmix; Employer Branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Små- och medelstora företag (SME) är motorn inom den europeiska ekonomin och står idag för 9 av 10 företag. SME är beroende av att deras nyckelroller innehavs av kompetent personal så att företaget kan fortsätta att utvecklas. LÄS MER

  5. 30. Kampen om rätt medarbetare: En studie om generation Z

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rebecca Josefsson; Timmy Le Persson; [2019]
    Nyckelord :HR-strategies; attract; retain; generation Z; employer branding; talent management; recruitment; war for talent; HR-strategier; attrahera; behålla; generation Z; employer branding; talent management; rekrytering; war for talent;

    Sammanfattning : Titel: Kampen om rätt medarbetare. En studie om generation Z. Frågeställning: Vilka HR-strategier använder organisationer för att attrahera och behålla generation Z? Syfte: Uppsatsen syfte är att identifiera vilka HR-strategier organisationer använder för att attrahera och behålla medarbetare och hur de anpassar dem till generation Z. LÄS MER