Sökning: "Field marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 868 uppsatser innehållade orden Field marketing.

  1. 21. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER

  2. 22. En växande roll för cykeln i Malmö : En studie om cykelplanering och cykelkultur i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Tuan Odin; Samuel Andersson; [2023]
    Nyckelord :cykelplanering; cykelkultur; cykelvänlig stad;

    Sammanfattning : Malmö stad har idag som mål att öka cykelanvändningen till att 30% av alla resor som genomförs ska göras med cykel. Vi vill således ta reda på vad en kommun kan göra för att stärka och bibehålla ett stort antal cyklister. LÄS MER

  3. 23. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Holmqvist Adolfsson; Gustaf Johnsson Wallin; Erik Bergtoft; [2023]
    Nyckelord :Co-Branding; Brand Equity; Brand Awareness; Brand Loyalty; Brand Associations; Perceived Quality; Relative Pricing; Luxury Fashion; Case Study; H M; Balmain; Adidas; Gucci; Fendi; Versace; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER

  4. 24. Discovering the SMI Strategy of E-commerce Companies : A qualitative study exploring the decisive parameters in the hiring of social media influencers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Hannes Swärd Brattström; Amer Habul; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; SMI Social Media Influencer ; Influencer Marketing; Parasocial Relationship; Trust; Influencer Parameters; Reach; Relevance; Resonance.;

    Sammanfattning : In a society where digitalization thrives, opportunities for both conducting e-commerce and promoting it are enhanced. A common marketing strategy that has shown to be efficient is collaborating with Social Media Influencers. It is widely known that social media influencers can greatly help e-commerce companies get noticed. LÄS MER

  5. 25. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER