Sökning: "Johan Andren"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Johan Andren.
1. Relationsmarknadsföringens paradox
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. "Det som är i rörelse, fortsätter vara i rörelse" : Varför förlorande projekt inte termineras
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date: 2020-06-09 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Axel Andrén Linus Mild (93/09/24) (93/10/19) Title: “What's in motion, remains in motion” - Why losing projects aren’t terminated Tutor: Johan Grinbergs Keywords: Behavioral biases, losing projects, terminate, permissive climate, rationalization Research questions: How does behavioral biases contribute to the continuation of losing projects? What is the general consciousness about the biases within larger organizations and is there any signs of post rationalization of irrational actions? Purpose: The purpose of this study is to identify and examine in what ways behavioral biases cause irrational decision making in larger companies. The study also intends to examine project managers consciousness about these biases and weather any deficiency indicates post-rationalization. LÄS MER
3. Hållbarhet som legitimeringsinstrument : Finns det någon relevans i att mäta hållbarhet?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : CSR är ett hållbarhetsbegrepp som har blivit allt vanligare i näringslivet, då det blir viktigare och viktigare för företags intressenter. Detta leder till att det byggs upp en förväntan gentemot bolags hållbarhetsrapportering. LÄS MER
4. Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg? Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Rebecca Andrén, Lisa Appelqvist och Emma Skäremo Handledare: Johan Anselmsson Fem nyckelord: Varumärkesplattform, Varumärkesstrategi, Varumärke, Byråer, Plattform Syfte: Studiens syfte är att explorativt och beskrivande undersöka hur konsulter arbetar med varumärkesplattformar samt att skapa förståelse kring processen bakom hur en varumärkesplattform växer fram. För att uppnå syftet måste inledningsvis varumärkesplattformens beståndsdelar och struktur undersökas. LÄS MER
5. Opportunities to realize benefits of IT investments: A case study of a shared service center at Atlas Copco
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background and Problem: A large proportion of firms’ investments consist of information technology (IT) investments. The direct benefits of IT investments are best captured at the process level and to achieve business value, strategic alignment between business and IT is needed. Statistics show that to control IT investments is not an easy task. LÄS MER