Sökning: "Malmö school of Arts"
Visar resultat 1 - 5 av 231 uppsatser innehållade orden Malmö school of Arts.
1. En kunskpaps översikt om bildämnets relevas i en förändelig tid.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In response to the recent political decision in Sweden in 2023 to reduce the allocation of hours for visual art education in Swedish Schools Högstadiet (grade 7-9), this study is motivated by a commitment to substantiate our stance against this policy through scientific rationale. This paper undertakes a literature review to explore the significance of visual arts within the evolving landscape of educational curricula. LÄS MER
2. Rutor utan gränser : Att använda serier i bildundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This paper compiles research regarding comics utilised in the visual arts classroom. Our findings are based on numerous research projects demonstrating the positive impact of incorporating comics into the classroom while acknowledging some potential challenges. LÄS MER
3. ”Det kändes mer som att vi var ett band …” : Elevperspektiv på kamratrespons i ensembleundervisning på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The interest in conducting this study arises from our thoughts and findings from two main areas. Firstly, our positive experiences from peer response in other subjects than music, and secondly, our positive experiences from playing in bands where the feedback between members plays a key role. LÄS MER
4. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER
5. Time Signatures in Modern Music
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : In the beginning of the 20th Century with the emergence of a new musical language as the Second Viennese School (Alban Berg, Arnold Schoenberg, and Anton Webern) took over, suddenly music pushed forward and away from traditional harmony, rhythm and even notation. Music started to lose its traditional feel of patterns, cadences and regularity and instead embraced new complexity, as composers started to avoid time signature patterns, tonal melodies, and harmonies. LÄS MER