Sökning: "Middle English sweden"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Middle English sweden.

  1. 1. Physically oriented learning meets vocabulary acquisition and motivation: how the ESL classroom can combine with PE through cross-curricular collaboration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Axel Olsson; Ali Tbena; [2023]
    Nyckelord :CLIL; Cross-curricular; Embodied learning; English as a second language; Motivation; Physical education; Vocabulary acquisition;

    Sammanfattning : A positive relationship between physical motion and learning is widely acknowledged. However, few studies have investigated the potential effects of combining physical movement with second language learning. LÄS MER

  2. 2. Digital games in grades 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Timothy Fryk; [2022]
    Nyckelord :Digital games; digital game-based teaching; English language teaching; middle school; compulsory school; attitudes;

    Sammanfattning : Digital games are a common interest today and research has shown that digital games affect English vocabulary building in a positive way. This study aims to examine the attitudes of teachers in grade four to six towards the use of digital games for vocabulary building in the classroom and how they are used to do that. LÄS MER

  3. 3. Arbetsböcker eller skönlitteratur, vad motiverar mest? : En interventionsstudie i engelskundervisning på mellanstadiet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Lovisa Hansson; Paulina Robles Alcayaga; [2022]
    Nyckelord :: Motivation; fiction; teaching foreign languages; middle school; teaching materials; task-based learning; Motivation; skönlitteratur; undervisning i främmande språk; mellanstadiet; undervisningsmaterial; uppgiftsbaserat lärande;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study is to investigate whether the motivation of Swedish pupilsin grades 4-6 to learn can increase when textbooks and workbooks are exchanged for fiction,and more fiction is incorporated in English teaching in Sweden. The study hopes tocontribute to knowledge development that strengthens and develops English teaching inSweden. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Digital Games on English Vocabulary Learning in Middle School in Sweden (ages 9-12)

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Stella Nanfuka Tebeweka; [2021]
    Nyckelord :Digital games; Digital games in learning; Early childhood learning; English in Sweden; English language learning; English vocabulary; Gamification; Gaming and language; Vocabulary acquisition; Vocabulary development;

    Sammanfattning : In recent years, the age of additional language learning has been lowered in school education. What separates current students from the previous generation, however, is the fact that they use modern technology, such as digital games, and this can be used as a teaching strategy. LÄS MER

  5. 5. Effekt av mjölk och mjölkpulver på bentäthet hos friska postmenopausala kvinnor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Lina Johansson; Ebba Svensson; [2020-06-22]
    Nyckelord :postmenopausala; mjölk; osteoporos; postmenopausal; milk; osteoporosis;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Effekt av mjölk och mjölkpulver på bentäthet hos friska postmenopausala kvinnor Författare: Lina Johansson och Ebba Svensson Handledare: Klara Sjögren Examinator: Jenny van Odijk Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Självständigt arbete i klinisk nutrition, 15 hp Datum: 2020-04-02 Bakgrund: Osteoporos är ett globalt hälsoproblem som uppskattningsvis leder till 200 miljoner frakturer per år. I Sverige sker omkring 70 000 frakturer årligen som bidrar till försämrad livskvalitet, ökad risk för död samt stora kostnader för sjukvården. LÄS MER