Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Dörröppningarnas påverkan på bakteriebärande luftpartiklar på operationssalen. En systematisk litteraturöversikt

    Magister-uppsats,

    Författare :Rebecca Nordström; Johanna Torkkeli; [2021-06-24]
    Nyckelord :Operationssjuksköterska; patientsäkerhet; operationssal; dörröppning; postoperativ sårinfektion; bakteriebärande partiklar; ventilation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Operationssjuksköterskan ska arbeta för att främja patientsäkerheten och förebygga postoperativa infektioner som är en av de vanligaste vårdrelaterade infektioner i Sverige. I det infektionspreventiva arbetet ingår det att operationssjuksköterskan bevarar aseptiken innan, under och efter ingreppet. LÄS MER

  2. 2. Artificiell intelligens- mer än bara en stödfunktion? : En kvalitativ undersökning hur artificiell intelligens kan medvetandegöra bias i en rekryteringsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Rebecca A. Nordström; Hannah Björnlinger; [2021]
    Nyckelord :AI; artificial intelligences; raising awareness of bias; bias; recruitment; selection; discrimination; diversity; AI; Artificiell Intelligens; medvetengöra bias; bias; rekrytering; urval; diskriminering; mångfald;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med en djupare förståelse för hur rekryterare använder Artificiell Intelligens (AI) i en rekryteringsprocess för att medvetandegöra bias. Tidigare forskning visar att arbetssökandens chanser till arbete påverkas av rekryterarens bias, detta gör att arbetssökanden inte bedöms utefter kompetens. LÄS MER

  3. 3. Under the influence : A quantitative study about social media influencers different attributes effect on online purchase intent.

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Linn Nordström; Rebecca Pannula; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media influencers; Influencer attributes; Online purchase intent;

    Sammanfattning : Research Questions: How does influencer marketing affect online purchase intent?  How do social media influencers’ trustworthiness, expertise and attractiveness affect online purchase intent?   Purpose: The purpose of this study is to investigate the relationship between online purchase intent and social media influencers, as well as how their attributes affect this relationship.  Method: This empirical study consists of a quantitative online survey with 476 respondents. LÄS MER

  4. 4. Erfarenheter av information hos hjärtsviktspatienter : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Sanna Asp; Rebecca Nordström; [2018]
    Nyckelord :heart failure; patients experiences; information; qualitative; literature review; hjärtsvikt; patienters erfarenheter; information; kvalitativ; litteraturöversikt;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hjärtsvikt drabbar många personer såväl i Sverige som internationellt. Information är grundläggande för hantering av sjukdomen samt för att förebygga negativa följder. Som teoretisk utgångspunkt användes KASAM, känslan av sammanhang. Syfte: Att beskriva hjärtsviktspatienters erfarenheter av information. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Isabelle Andersson; Rebecca Nordström; Madeleine Wikström; [2010]
    Nyckelord :Mälardalens högskola; utbildningsprogram med ekonomiinriktning; högskolor och universitet; studentens utbildningsval; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet Seminariedatum: 4 juni 2010 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Författare: Isabelle Andersson, Rebecca Nordström och Madeleine Wikström Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Mälardalens högskola, utbildningsprogram med ekonomiinriktning, högskolor och universitet, studentens utbildningsval, marknadsföring, sociala medier Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera och beskriva en ny modell för marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet, samt en strategi för hur modellen praktiskt kan tillämpas av marknadsförare vid Mälardalens högskola. Metod: För att uppnå syftet samlades vetenskaplig information in, en för- respektive huvudundersökning genomfördes och all den insamlade informationen analyserades. LÄS MER