Sökning: "SERVQUAL modellen"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden SERVQUAL modellen.

  1. 6. Servicemötets digitalisering - En kvalitativ studie om kunders upplevelse av kvalitet i restaurangbranschen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Larsson; Viktoria Ruocco; [2016]
    Nyckelord :Digitalisering; Servicemötet; Kvalitet; Kvalitetsupplevelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att skapa en djupare förståelse för det digitaliserade servicemötet genomattundersökahurdetupplevsurettkundperspektiv. Vivillgenomdettaökaförståelsen för hur kunder upplever kvalitet och om upplevelsen av kvalitet förändras när det interpersonella servicemötet blir föremål för ökad digitalisering. LÄS MER

  2. 7. Förväntningar på konferenser : En studie som beskriver konferensdeltagares förväntningar på konferenser samt vad som påverkar valet av konferens.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Glas; Cecilia Burck; [2015]
    Nyckelord :Konferens; förväntningar; SERVQUAL; tjänsteerbjudande; hygienfaktor; motivationsfaktor.;

    Sammanfattning : I Sverige finns idag ett stort utbud av konferensanläggningar och de flesta drivs av de stora hotellkedjorna, och i och med att marknaden är konkurrensutsatt är det viktigare än någonsin att differentiera sig. För att kunna göra detta och skapa ett mervärde måste konferensanläggningarna förstå kundens förväntningar för att kunna skapa ett så attraktivt tjänstekoncept som möjligt. LÄS MER

  3. 8. Att tillämpa återkommande mätning av kundnöjdhet i IT-projekt : En vidareutvecklad modell baserad på modellerna American Customer Satisfaction Index (ACSI) och SERVQUAL

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Roberg Karlmats; Daniel Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Service quality; American Customer Satisfaction Index; CSI; ACSI; Recurring; IT-project; SERVQUAL; Kundnöjdhet; Servicekvalitet; Nöjd Kund Index; NKI; ACSI; Återkommande; IT-projekt; SERVQUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det allt viktigare för företag att behålla sina existerande kunder då konkurrensen blir allt hårdare. Detta medför att företag försöker vidta åtgärder för att vårda relationer med sina kunder. Detta problem är även högst relevant inom IT-branschen. LÄS MER

  4. 9. Tjänstekvalité – Ett möte mellan förväntningar och prestationer : En studie inom frisörbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mikaela Lindevall; Mattias Strandberg; [2015]
    Nyckelord :SERVQUAL; tjänstekvalité; Gap-modellen; förväntningar; tjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för vad företag gör för att uppfylla kunders förväntningar och genom modellen SERVQUAL mäta hur väl de uppfyller dessa förväntningar.  Metod: Studien tillämpar en flermetodsforskning för att skapa förståelse för ämnet och uppnå sitt syfte. LÄS MER

  5. 10. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefine Folkesson; Emma Kristoffersson; [2015]
    Nyckelord :Kundgap; kunskap; SERVQUAL; textila material; butikspersonal; servicekvalitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER