Sökning: "Sara Tell"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden Sara Tell.

  1. 21. När näthatet blir ett hot mot demokratin : En kvalitativ studie om ledarskribenters upplevelser av näthat

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Josefin Andersson; [2016]
    Nyckelord :Online hate; journalism; editorial writers; gender; intersectionality; social media; news; threats; democracy; communication; media; Medie- och kommunikationsvetenskap; näthat; sociala medier; genus; intersektionalitet; deltagarkultur; journalistisk; demokrati; ledarskribenter;

    Sammanfattning : Titel: When online hate becomes a threat to democracy - a qualitative study about editorial writers experiences of online hate The aim of this study has been to, through an intersectional gender perspective, identify how interviewed editorial writers at Swedish newspapers experiences, and are affected by, online hate and how the effects of online hate could have consequences for the democratic function of journalism. This has been done through qualitative interviews with eight editorial writers from different Swedish newspapers, four female and four male, two of which has another ethnic background than Swedish. LÄS MER

  2. 22. eWOM-Affordance i Sociala Medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Sara Jirholm; [2015]
    Nyckelord :Affordance; Social media; electronic word-of-mouth; Affordance; Sociala medier; electronic word-of-mouth;

    Sammanfattning : Word-of-mouth (WOM) är ett begrepp som länge varit känt inom företagsvärlden och syftar till fenomenet där kunder delar med sig muntligt av sina erfarenheter gällande produkter eller tjänster som de köpt eller på annat vis tagit del av. Detta begrepp har uppmärksammats inom forskning på grund av den inverkan den har hos potentiella kunder och på ryktet av den produkt, tjänst eller märke som kunderna pratar om. LÄS MER

  3. 23. Från Ronja Rövardotter till Hundraåringen : Kartläggning av hur specialeffekter och visuella effekter används inom svensk filmbransch idag och vad branschens inställning till det är

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Sara Gustavsson; Jonas Helmersson; [2015]
    Nyckelord :Film; film production; effects; digital effects; cgi; vfx; sfx; fx; analogue effects; special effects; visual effects; practical effects; physical effects; effect movie; film worker; producer; film producer; financier; funder; Film; filmproduktion; effekter; digitala effekter; cgi; vfx; sfx; fx; analoga effekter; specialeffekter; visuella effekter; praktiska effekter; fysiska effekter; effektfilm; filmarbetare; producent; filmproducent; finansiär;

    Sammanfattning : "Technology has been a key element in the changing creative possibilities available to filmmakers, but deep down the questions of staging, point of view, pace, suspense, time and psychology faced by filmmakers as they walk onto the set in the morning have remained remarkably consistent". Cousins, 2004, s13. LÄS MER

  4. 24. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Andersson; Pernilla Dahlin; Julia Marcopoulos; [2015]
    Nyckelord :storytelling; sociala medier; kommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. LÄS MER

  5. 25. Anställdas motivation att leva upp till varumärkeslöftet : En beskrivande studie som systematiserar hur anställda blir motiverade att leva upp till varumärkesöftet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktoria Tell; Sara Karlsson; Emma Dahlblom; [2014]
    Nyckelord :employee; motivation; internal branding; brand promise; independence; participation; leadership; endorsement; anställd; motivation; intern marknadsföring; varumärkslöfte; självständighet; delaktighet; ledarskap; bekräftelse;

    Sammanfattning : Problemformulering Den befintliga forskningen om vad som motiverar anställda att leva upp till varumärkeslöftet är ostrukturerad. Forskare använder olika nämnare för att beskriva vad som motiverar anställda men det saknas forskning som sammanställer och ger en strukturerad bild av ämnet. LÄS MER