Sökning: "Social media influencer SMI"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden Social media influencer SMI.

  1. 6. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Walaa Alhoumsi; Nadine Gamil; [2022]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; social sedia; purchase intention; e-WOM; perceived quality; impact; beauty products; youtube; beauty influencer.; Influencer; influencer endorsement; sociala medier; köpintention; e-WOM; upplevd kvalitet; påverkan; skönhetsprodukter; youtube; skönhetsinfluencer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 7. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Babana; Vanessa Johansson Simic; [2022]
    Nyckelord :Kvalitativ; mångfald; bildanalys; semiotik; sexistisk; livsstil; exkluderande; media och kommunikation; marknadsföring; hälsa; ideal; reklamkampanjer; lansering; SMI; influencer; sociala medier; influencer marketing; social branding;

    Sammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER

  3. 8. Influencers påverkan på konsumentköpbeteende : En kvalitativ studie om vilken påverkan influencers har på konsumentköpbeteende vid köp av hög- och lågengagemangsprodukter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Osama Farid; Johanna Habte Gimariam; [2022]
    Nyckelord :Influencer SMI ; marknadsföring; högengagemangsprodukter; lågengagemangsprodukter;

    Sammanfattning : This study aims to gain a profound understanding of social media influencers and their impact on consumer buying behavior within low- and high-engagement products and whether there is a difference between them. The research method applied for this study is a qualitative method with a convenience selection. LÄS MER

  4. 9. Fostering The Customers’ Purchase Intentions Through Social Media Influencers: An Intervening and Interactional Analysis

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hany Wulandari; Nida Tanveer; [2022]
    Nyckelord :Social Media Influencers SMI ; SMI’s credibility; brand image; brand self-congruence; purchase intentions.; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study emphasizes the significance of social media influencer traits, such as expert, trustworthiness, likeability, and homophily, in determining the legitimacy of social media influencers as a formative construct in Sweden's fashion sector. It successfully instils brand image in customers, which leads to purchase intentions. LÄS MER

  5. 10. Fighting for sustainability on Instagram: Uncovering who sustainability influencers are

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Gara Trujillo Ferreres; [2021]
    Nyckelord :sustainability; influensers; instagram; institutional logics; Q methodology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Background: Social media has permeated practically every aspect of our everyday lives. One of these social media platforms is Instagram, which enables people to connect, communicate and share information with other users. The potential of these and social media influencers (SMI) to influence users’ behaviours is considerable. LÄS MER