Sökning: "Social media influencer SMI"
Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden Social media influencer SMI.
6. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
7. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER
8. Influencers påverkan på konsumentköpbeteende : En kvalitativ studie om vilken påverkan influencers har på konsumentköpbeteende vid köp av hög- och lågengagemangsprodukter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study aims to gain a profound understanding of social media influencers and their impact on consumer buying behavior within low- and high-engagement products and whether there is a difference between them. The research method applied for this study is a qualitative method with a convenience selection. LÄS MER
9. Fostering The Customers’ Purchase Intentions Through Social Media Influencers: An Intervening and Interactional Analysis
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study emphasizes the significance of social media influencer traits, such as expert, trustworthiness, likeability, and homophily, in determining the legitimacy of social media influencers as a formative construct in Sweden's fashion sector. It successfully instils brand image in customers, which leads to purchase intentions. LÄS MER
10. Fighting for sustainability on Instagram: Uncovering who sustainability influencers are
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Background: Social media has permeated practically every aspect of our everyday lives. One of these social media platforms is Instagram, which enables people to connect, communicate and share information with other users. The potential of these and social media influencers (SMI) to influence users’ behaviours is considerable. LÄS MER