Sökning: "active passive customers"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden active passive customers.

  1. 1. Investigation of the contribution of intelligent suspension system on ride comfort and road holding quality in autonomous vehicles : A case study at Volvo Cars Corporation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mehrdad Bahmani; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Transformation to automated drive implies a switch in roles from driver to passenger, which means that the driver goes from complete flexibility to maneuver the car to almost none. There would be a mismatch between the human's preferred driving style and the driving behavior provided by an autonomous car, leading to both mental and physical discomfort amongst the passengers. LÄS MER

  2. 2. Directing Customer Social Identity Through Influencer Marketing and Brand Co-creationActivities : A NA-KD Case Study

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sylvie DellaBruna; Beata Edlund; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Brand Co-Creation; Brand Communities; Brand-Self Connection; Brand Experience;

    Sammanfattning : Background: Today, for firms to engage with customers, it takes more than traditional advertisements, enticing prices and celebrity endorsements. Customers now rely on and expect to become an active rather than passive participant in the firm’s branding and marketing activities. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av faskompenseringsmetoder för ett småskaligt vattenkraftverk : Genomgång av kondensatorbatteri, aktiv och passiv reglering, övermagnetiserad synkronmaskin, SVC och STATCOM på Fröslida kraftverk

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Fuat Göker; Christoffer Hedberg; [2018]
    Nyckelord :Power factor correction; efficiency; active; passive; total harmonic distortion; budgeting; capacitor bank; synchronous machine; SVC; STATCOM.; Faskompensering; effektivisering; aktiv; passiv; distorsion; kalkyl; kondensatorbatteri; synkronmaskin; SVC; STATCOM.;

    Sammanfattning : Småskalig vattenkraft är en stor användare av reaktiv effekt då de ofta har asynkrongeneratorer. Det gör att det finns ett reellt behov för faskompensering, dels för att minska distorsion i nätet samt för att förbättra deras ekonomiska ställning, då elbolag ofta tar ut en avgift för överskridande användning av reaktiv effekt. LÄS MER

  4. 4. Dynamiska elnätstariffer : Incitament för en effektivare användning av eldistributionsnäten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Anna Nilsson; [2017]
    Nyckelord :elnätstariff; dynamisk tariff; effekttariff; eldistribution;

    Sammanfattning : För att kunna hantera en ökad anslutning av förnybar, variabel elproduktion och efterfrågan på elektricitet kan det komma att krävas omfattande investeringar i elnäten. Som ett alternativ till kostsamma investeringar har efterfrågeflexibilitet presenterats som en lösning, bland annat för att utnyttja det elektriska systemet mer effektivt. LÄS MER

  5. 5. Gratis medlemskap! : En språkvetenskaplig studie av genre, diskurs och identitetsskapande i presentationen av kundklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Cecilia Liedberg; [2016]
    Nyckelord :customer club; membership; loyalty programs; systemic-functional grammar; text analysis; genre; discourse; identity; advertising; self-presentation; kundklubb; medlemskap; lojalitetsprogram; systemisk-funktionell grammatik; textanalys; genre; diskurs; identitet; reklam; självpresentation;

    Sammanfattning : Denna språkvetenskapliga studie syftar till att synliggöra och diskutera kring hur olika genredrag, diskurser och identiteter tas i uttryck genom kundklubbars självpresentationer. Detta för att se på vilket sätt kundklubbar framställer sig själva i jakten på att värva, behålla och främja lojala kunder. LÄS MER