Sökning: "att förmedla en image"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden att förmedla en image.

  1. 1. Levnadsberättelsens betydelse för personcentrerad omvårdnad av personer med demenssjukdom : en litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Anett Nysköld; Marwa Obeid; [2023]
    Nyckelord :Alzheimer s; Dementia; Life story; Person-centred care; Alzheimer; Demens; Livsberättelse; Personcentrerad vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdom är en obotlig sjukdom som drabbar personens kognitiva funktioner. Detta leder till att personer med demenssjukdom riskerar att förlora förmågan att förmedla sina önskemål och behov över tid. LÄS MER

  2. 2. "Dela gärna vidare" : En kvalitativ innehållsanalys av svenska partiledares kriskommunikation på Instagram under sommaren 2023 gällande koranbränningarna och det försämrade säkerhetsläget

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Malva Mårtensson; Ida Lindroos; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Quran burnings; deteriorating security situation; crisis communication; Swedish party leaders; semiotics; rhetoric.; Instagram; koranbränningar; säkerhetsläget; kriskommunikation; svenska politiker; semiotik; retorik;

    Sammanfattning : Under sommaren 2023 präglades Sverige av koranbränningar och ett försämrat säkerhetsläge. Studien undersöker svenska partiledares kriskommunikation på plattformen Instagram under denna period och studiens syfte är således att undersöka hur svenska partiledare använde plattformen Instagram som kommunikationskanal för kriskommunikation under sommaren 2023. LÄS MER

  3. 3. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  4. 4. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hedvig Lind Tränman; Mathilda Larsson; Emma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Risk; Risk management; Influencer; Influencer marketing; Risk; Riskhantering;

    Sammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER

  5. 5. När DN flyttar in : en studie om hur den mediala bilden av Norrland kan påverkas av lokala journalistiska satsningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Victor Simon Svenfelt; Niklas Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Journalistik; Riksmedia; Nyhetsmedier; Norrland; Orientalism; Gestaltning; Dagens Nyheter; Glesbygd; Social Sciences;

    Sammanfattning : Dagens Nyheter etablerade under våren 2022 lokala redaktioner i Luleå och Umeå med syftet att förmedla nyhetshändelser från Norrland till en rikspublik. Sedan uppstarten i mars 2022 till tidpunkten för genomförandet av denna studie har runt 180 artiklar producerats av redaktionens reportrar. LÄS MER