Sökning: "body language in media"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden body language in media.
11. Det alla vet men ingen ser : Hur kan teori formuleras för att synliggöra kopplingen mellan unga kvinnors psykiska ohälsa och fotografiskt material på Instagram?
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The thesis analyzes how a theoretical framework and method can be formulated to make mental illness visible in photographs posted on social media. The aim is to create a basis for further research. The framework is built on time, conversation, and language. Based on Susan Sontag, Roland Barthes and W J T Mitchells thoughts, a timeline is drawn. LÄS MER
12. Ändrade förutsättningar för kommunikationen i scrumteam : En kvalitativ kartläggning över hur påtvingat hemarbete påverkat kommunikationen under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I samband med covid-19 pandemin tvingades mängder med scrumteam att arbeta hemifrån vilket ändrade förutsättningarna för deras kommunikation. Omställningen har lett till att det inte varit genomförbart att kommunicera face-to-face i samma utsträckning som tidigare. LÄS MER
13. "Dåligt och onödigt av public service" : En textanalytisk studie av svärande och språkliga normkonflikter i public service
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : The aim of this study is to analyse and categorise reports of swearing in public service media for the past ten years, as well as analysing the approach taken to the private persons making the reports and the reports themselves by the governing body Granskningsnämnden. Additionally, the language norm conflicts displayed were analysed. LÄS MER
14. Kommersialisering på barnens bekostnad : En studie om hur barn positioneras på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur barn positioneras av sina föräldrar i kommersiella samarbeten på Youtube och Instagram, samt om logiken för respektive medie har betydelse för hur barnen blir positionerade. Studien har inspirerats av tidigare forskning kring fenomenet sharenting, där vi ville göra en djupdykning i ämnet. LÄS MER
15. "Om de beskriver att de är ledsna då kan jag skicka en ledsen emoji, senare glada emojis för att vi också ska bli glada" : Relationsskapande bland fältarbetare och ungdomar på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka fältarbetares egna upplevelser av relationsskapande mellan dem och ungdomar på internet och sociala medier. Åtta semistrukturerade kvalitativa intervjuer genomfördes med fältarbetare från socialtjänsten som arbetar med ungdomar på internet och sociala medier. LÄS MER