Sökning: "book marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade orden book marketing.

  1. 16. Biblioterapi : En kvalitativ studie om tillämpad biblioterapi utanför Sverige

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Rodell Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :folkbibliotek; biblioterapi; läsfrämjande; skönlitteratur; utvecklingsbiblioterapi; läsbiblioterapi; interaktiv biblioterapi; klinisk biblioterapi;

    Sammanfattning : Bibliotherapy is a therapeutic method with book reading and dialogues about literature as its primary focus. It is a method that can be used for reading promotion purposes. Bibliotherapy is relatively unexplored in Sweden. The purpose of this thesis is to investigate how bibliotherapy is applied outside Sweden. LÄS MER

  2. 17. Female entrepreneurship on social media; An analysis ofGreek female artists using Instagram for entrepreneurialpurposes

    Magister-uppsats,

    Författare :Irene Kontogianni; Georgia Germanakou; [2021]
    Nyckelord :entrepreneurship; digital entrepreneurship; cultural entrepreneurship; mediatization; social media; creativity; innovation; cultural capital; marketing mix; entrepreneurial marketing; digitalization;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to recognize the entrepreneurial identity of femaleartists today in Greece, as portrayed from their accounts on Instagram. This study uses aquantitative method to examine the ways in which artists become digital and culturalentrepreneurs. LÄS MER

  3. 18. Barnfantasy och vuxenfantasy? : en studie av tre fantasy-böckers presentation i deras barnversion och vuxenversion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sofia Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; omslag; målgrupp; språk; förlag; genre; fantasy; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to analyze and compare three books’ children and adult editions, in an attempt to enable a discussion about the book publishing companies marketing strategies of the separate target audiences. The literature chosen is Harry Potter and the prisoner of Azkaban, The Chronicles of Narnia (The Lion, the Witch and the Wardrobe and the collection book), and Insurgent, part two of the Divergent series. LÄS MER

  4. 19. Världen bortom boken : marknadsföring, deltagarkultur och Game of Thrones

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Annie Hallworth; Lilian Newman; [2021]
    Nyckelord :Publishing studies; adaptation; transmedial worlds; marketing; fans; social media; Facebook; Reddit; paratexts; Game of Thrones; förlag; marknadsföring; sociala medier; paratexter; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The age of digital and social media has completely changed how books are marketed, in which format they are consumed and where readers talk about them. Book adaptations are becoming a norm and thus the book market must adapt to the digitalisation as well as the consumers’ behaviours. LÄS MER

  5. 20. Framtagning av en konceptuell kostnadsmodell för sökmotoroptimerade webbapplikationer : Ett förslag på kostnadsmodell som beskriver uppkomna kostnader utifrån centrala aktiviteter

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Oliver Rosvall; [2021]
    Nyckelord :conceptual cost model; search engines; search engine optimization; web application; cost calculation; konceptuell kostnadsmodell; sökmotorer; sökmotoroptimering; webbapplikation; kostnadsberäkning;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat sättet människor kommunicerar och lever sina liv. Idag är det möjligt att boka ett möte, beställa mat eller köpa en resa online. Den moderna människans konsumtionsvanor gör det livsviktigt för företag att etablera en digital närvaro. LÄS MER