Sökning: "d- ledare"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden d- ledare.

  1. 1. Avkodningsundervisning på mellanstadiet : En intervjustudie om olika skolprofessioners perspektiv på avkodningsundervisning och elevers avkodningssvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Botström; Anna Klingsell; [2023]
    Nyckelord :specialpedagogik; The Simple View of Reading; Skrtic; avkodningssvårigheter; identifiering; mellanstadieelever; samarbete; intervjuer; tematisk analys;

    Sammanfattning : Bristande avkodningsförmåga skapar hinder i elevers kunskapsinhämtning. Det är en pedagogisk utmaning att kunna bemöta och stötta mellanstadieelever, d.v.s. LÄS MER

  2. 2. Det nya digitala teamledarskapet : Performance management i en lärande organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Johansson; Felicia Sehlin; [2022]
    Nyckelord :Digital team leadership; virtual team; performance management; Peter Senge- The fifth discipline; learning organization; digitalization; Digitalt teamledarskap; virtuella team; performance management; Peter Senge- Den femte disciplinen; lärande organisation; digitalisering;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av vår tids största omställningar är digitaliseringen. Den digitala innovationen har varit avgörande och öppnat möjligheter för kommunikation och samarbete hos företag runt om i världen. Virtuella team har kommit att blivit en stor del av dagens arbetssituation. LÄS MER

  3. 3. Is There a Perfect Leader in Change? : Transformational and Servant Leadership in Agile Transformation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Elin Lundström; Filsan Mohamed Yusuf; [2021]
    Nyckelord :Change; Leadership; Leadership challenges; Agile transformations; Transformational leadership; Servant leadership; Förändring; Ledarskap; Ledarskapsutmaningar; Agila förändringar; Transformativt ledarskap; Tjänande ledarskap;

    Sammanfattning : The current environment of the automotive industry is affected by new technologies, growing market dynamics, increasing demands from customers, and regulations such as sustainability requirements. To handle rapid changes many firms are leaning towards a more agile and flexible way of working. LÄS MER

  4. 4. Värderingar och tankesätt gällande hållbart värdeskapande - En fallstudie om ledares uppfattning om ömsesidig påverkan vid hållbar affärsmodellsinnovation genom förvärv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannah Berg; Sofia Dos Santos Johnson; [2020-07-07]
    Nyckelord :Värderingar och tankesätt; hållbart värdeskapande; hållbarhet; cirkularitet; förvärv; dominant logik; ledare; affärsmodell; affärsmodellsinnovation; Values and mind-sets; sustainable value creation; sustainability; circularity; acquisitions; dominant logic; managers; business model; business model innovation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Den omställning företag behöver genomgå för att kunna bli mer hållbara kan konceptualiseras genom förändring av företagets affärsmodell och dess värdeskapande. Förvärv kan vara ett sätt att genomföra affärsmodellsinnovation i en hållbar riktning, men är komplext och påverkas av ledare och organisationens värderingar och tankesätt. LÄS MER

  5. 5. OS i missbruk av dominerande ställning - En konkurrensrättslig analys av SOK:s riktlinjer beträffande marknadsföring under den olympiska perioden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ask Forssblad; [2020]
    Nyckelord :EU-rätt; konkurrensrätt; idrottsjuridik; marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Olympic Committee's (SOC) guidelines ”Olympic properties and marketing – Information to Federations (NFs), athletes and coaches before the Tokyo 2020 OG” regulates the commercial opportunities for athletes, NFs and non-Olympic partners during and in connection with the 2020 Summer Olympics in Tokyo. The guidelines are issued in accordance with bye-law 3 to Rule 40 of the Olympic Charter and The International Olympic Committee's (IOC) general principles for marketing activities, and particularly restrict Swedish athletes’ generic commercial activities (i. LÄS MER