Sökning: "digitalt ledarskap"

Visar resultat 36 - 40 av 100 uppsatser innehållade orden digitalt ledarskap.

  1. 36. Det digitala ledarskapet : Hur har svenska chefer anpassat sitt ledarskap under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Wahlström; Sabina Lilja; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; Kommunikation; Digitalt ledarskap; Arbetsrelationer; Digital kommunikation;

    Sammanfattning : När Covid-19 pandemin kom till Sverige beslutade många arbetsgivare att deras arbetstagare skulle arbeta hemifrån. Det resulterade i att både medarbetare och chefer hamnade i en digital värld där cheferna och medarbetarna behövde förändra sina respektive arbetssätt. LÄS MER

  2. 37. Att leda på distans : En utmaning eller möjlighet?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Denise Libot; Johannes Thelin; [2021]
    Nyckelord :distansledarskap; ledarskap; organisering; tillit; informations- och kommunikationsteknik IKT ; teamkänsla; produktivitet;

    Sammanfattning : Att leda på distans har under de senaste decennierna blivit allt mer förekommande i takt med den digitala utvecklingen. Under slutet av år 2019 drabbades världen av en pandemi vid namn Covid-19, vilket har tvingat många organisationer att förflytta sin verksamhet från en fysisk arbetsplats till att arbeta digitalt från sitt hem. LÄS MER

  3. 38. Samtalsledares erfarenheter av digitala nätverksträffar : med fokus på kommunikation, ur ett delaktighetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University

    Författare :Elin Bergqvist; [2021]
    Nyckelord :Accessibility; Digital Challenges; Digital Communication; Digital Interview; Digital Networking Meetings; Feedback; Group Composition; Human-Computer Interaction HCI ; ICF; Inductive Thematic Analysis; Interpersonal Interaction; Participation; Social Networks; Success Factors; Delaktighet; Digitala nätverksträffar; Digitala utmaningar; Digital intervju; Digital kommunikation; Feedback; Framgångsfaktorer Gruppsammansättning Human-Computer Interaction HCI ; ICF; Induktiv tematisk analys; Mellanmänsklig interaktion; Sociala nätverk; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Under våren 2021 har det organiserade lärande nätverket för chefer, Nätverk för engagerat ledarskap i Region Jönköpings län, haft digitala träffar genom mötesplattformen Cisco eller Skype i stället för fysiska träffar p.g.a. de rådande samhällsrestriktionerna. LÄS MER

  4. 39. Kommunikation i Ledarskap på distans : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Strömberg; Jesper Persson; [2021]
    Nyckelord :Supervisor employee interaction; teleworking; COVID-19; Management styles; Pandemic; Workplace environment; Business communication; Communications; Homeworking; meeting; Digital leadership; Case study; Virtual leadership; Input process outcomes IPO model; Ledare medarbetare interaktion; Distansarbete; COVID-19; Ledarstilar; Pandemi; Arbetsmiljö; Affärskommunikation; Kommunikationer; Hemarbete; Möten; Digitalt ledarskap; Fallstudie; Virtuellt ledarskap; Input-Process-Outcome IPO modell;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att studera hur sättet att kommunicera mellan chef och medarbetare påverkats, där flertalet anställda till följd av COVID-19 fått ställa om och arbeta på distans. Metod: Studien är genomförd som en kvalitativ enfallsstudie med tvärsnittsdesign, på ett finansbolag beläget i Västra Götaland. LÄS MER

  5. 40. "Ensamhetens vår" : En fenomenografisk analys över lärares uppfattningar om distansundervisning vid drama- och teaterpedagogutbildningar. under covid-19.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Patrik Gullbing; [2021]
    Nyckelord :Drama; theatre; drama in education; educational drama; covid-19; distance learning; relational pedagogy; multimodal theori; phenomenografi; applied theatre; e-learning; dramapedagocial education; theatrepedagocial education; covid-19.; Dramapedagogik; teaterpedagogik; covid-19; distansundervisning; relationell pedagogik; multimodal teori; fenomenografi; drama; applied theatre; covid-19.;

    Sammanfattning : The background for this study is the immediate readjustment to distance work for drama- and theatrepedagocial-education due to the Covid-19 pandemic during the spring of 2020. Central for these educations is the focus on interplay, aesthetic processes, leadership and physical embodiment, which heavily relies on interaction together with the group in a common physical space. LÄS MER