Sökning: "företag socialt ansvar varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden företag socialt ansvar varumärke.

  1. 1. Konst och företagande : En studie av konstsamlingars betydelse inom företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Cinzia Cairone; Ida Sjödin; [2019]
    Nyckelord :Corporate art collection; art; brand image; identity; social responsibility; Konst; näringslivet; konstsamlingar; personalfrämjande; socialt ansvar; image; varumärke; identitet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur företags konstsatsningar har initierats och vad syftet är med konstsamlingarna. Det här ansåg vi intressant att undersöka då näringslivets involvering i konst har blivit allt större runt om i världen. LÄS MER

  2. 2. Responsible paper sourcing in a global matrix organised retail company

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Annie Sandgren; [2019]
    Nyckelord :CSR; paper industry; reputational risk; supply network; traceability; försörjningsnätverk; pappersindustrin; spårbarhet;

    Sammanfattning : Pressure from regulation as well as customer demand on responsibly sourced and produced goods and services is greater than ever. IKEA is considered a bench mark company as regards CSR in global supply chains and now a system needs to be put in place to also secure responsible paper sourcing. LÄS MER

  3. 3. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Gustafsson; Hanna Nathassia Sabrina Julkunen; [2019]
    Nyckelord :Social media; ethical cosmetics; cosmetic industry; CSR; marketing communication; branding; relationship marketing; social media marketing and webcare.; Sociala medier; etisk kosmetika; kosmetikabranschen; CSR; marknadskommunikation; varumärkesteorier; relationsmarknadsföring; social media marketing; webcare.;

    Sammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER

  4. 4. Sociala förhållanden och uppförandekoder - Hur tar textila företag sitt ansvar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Balchman; Josefin Fransén; [2016]
    Nyckelord :CSR; Uppförandekod; Uppföljning; Efterlevnad; Värdegrund; Varumärke; Geografiskt avstånd; Kulturella skillnader; Utbildning; Yttre påtryckningar; Transparens; Redovisning av hållbarhetsarbete; Kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är Corporate Social Responsibility (CSR) ett omtalat och aktuellt ämne. Det främjar hållbar utveckling och innefattar det ansvar som företag förväntas ta för sin samhällspåverkan ur socialt-, miljömässigt- och ekonomiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. How are strategic CSR and brand reputation perceived to affect competitive advantage? : A case study

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Management & Organisation

    Författare :Baran Topal; [2016]
    Nyckelord :ACME; CSR; competitive advantage; brand; brand reputation; communicating; public; exploratory; ACME; CSR; konkurrensfördel; varumärke; varumärket; kommunicera; offentligt; exploratory;

    Sammanfattning : Social responsibility has a long history and it is evolved from the genuine altruism of human beings. On the other hand, corporate social responsibility finds its roots from organizations. The interactions of an organization and the public enable CSR to emerge and affect both organizations and human beings. LÄS MER