Sökning: "goodwill marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden goodwill marknadsföring.

  1. 1. Renommésnyltning enligt generalklausulen – idag jämfört med igår

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Kajsa Djurfeldt; [2020]
    Nyckelord :Renommésnyltning; transaktionstestet; marknadsföringslagen; generalklausulen.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Att i marknadsföring obehörigen utnyttja ett kännetecken tillhörande en annan näringsidkare så att det goda renommé, goodwill, det är förknippat med utnyttjas på ett otillbörligt sätt kallas för renommésnyltning. Renommésnytltning strider mot god marknadsföringssed och regleras därmed genom generalklausulen 5 och 6 §§ Marknadsföringslagen. LÄS MER

  2. 2. You better shave up, 'cause we need new men. : En kvalitativ innehållsanalys av hur stereotypisk maskulinitet porträtteras i fyra reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Marvin Hansson; Edward Källström; [2020]
    Nyckelord :#metoo; maskulinitet; cultural studies; hegemonisk maskulinitetsteori; kulturell påverkan; multimodal analys; reklam; marknadsföring.;

    Sammanfattning : In this bachelor’s thesis we intend to investigate how masculine stereotypes are presented in four commercials before versus after #metoo. The purpose is to examine whether and in what way the masculine stereotypes have changed in our selected commercials presentation in accordance with cultural change. LÄS MER

  3. 3. Prognostisera i en hållbar era : Utvecklandet av en prognosmetod som värderar hållbara evenemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Dolk; Mikael Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; evenemang; prognosvärdering; destinationsutveckling; ekonomi; sociokulturella faktorer; miljö;

    Sammanfattning : Författare: Emil Dolk & Mikael Eriksson Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E Rapportens namn: Prognostisera i en hållbar era. Frågeställning: Hur skulle en metod som prognostiserar hållbara evenemang kunna vara utformad? Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att utveckla en metod som prognostiserar huruvida evenemang är lönsamma eller ej för en destination utifrån ett ekonomiskt, sociokulturellt och miljömässigt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny värld utan förändring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Dahlberg; Madeleine Stenman; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Commitment; Environmental responsibility; Social Responsibility; Communication; Branding; Image; Positioning; Credibility; E-commerce; Corporate Social Responsibility; Engagemang; Miljömässigt ansvar; Socialt ansvar; Kommunikation; Varumärke; Image; Positionering; Trovärdighet; E- handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera: Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln. Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image. LÄS MER

  5. 5. Avdragsrätten för sponsring vid PR- och marknadsföringsutgifter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Ante Ingesson; Christian Thoor; [2014]
    Nyckelord :avdragsrätt; skattemässigt avdrag; avdragsgill; sponsring; reklam; gåva; marknadsföring; exponering; marknadsföringsutgifter; varumärke; goodwill; direkt motprestation; indirekt omkostnad; motprestation; christian thoor; ante ingesson; stockholms opera; procordia; STCC; falcon; idrottsponsring; kultursponsring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER