Sökning: "intellectual disorder"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden intellectual disorder.

  1. 11. Elever med intellektuell funktionsnedsättning och NPF : En litteraturstudie med fokus på pedagogiska utmaningar och könsskillnader

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Christel Newborg; [2021]
    Nyckelord :Intellectual disability ID ; neurodevelopmental disorder NDD ; gender differences; teaching; literature review; Intellektuell funktionsnedsättning IF ; neuropsykiatrisk funktionsnedsättning NPF ; könsskillnader; undervisning; litteraturstudie;

    Sammanfattning : This essay consists of a review of 34 scientific articles. The aim is to describe and compile current research about students with intellectual disability (ID) and neurodevelopmental disorder (NDD). LÄS MER

  2. 12. Participation in Outside Home Activities in China: A comparison of Typically Developing Children and Children with Developmental Disabilities

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jing An; [2021]
    Nyckelord :participation; developmental disabilities; Autism Spectrum Disorder; Intellectual Disabilities; China;

    Sammanfattning : Background: There are personal factors and environmental factors playing impacts on the participation of children with developmental disabilities in China. Aim: The aim of this study is to investigate the participation of children with developmental disabilities in outside home activities compared to typically developing children. LÄS MER

  3. 13. Dansundervisning för elever med autism och ADHD : En kvalitativ studie av gymnasielärares erfarenheter ur ett sociokulturellt perspektiv

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Anna Olsson; [2020]
    Nyckelord :dance; teaching dance; upper secondary school; autism; autism spectrum disorder; ADHD; Attention-Deficit Hyperactive disorder; neurodevelopmental disorder; interview study; adaptation; given models for thinking; teaching strategies; dans; dansundervisning; gymnasium gymnasiet; autism; autismspektrumstörning; ADHD; Attention-Deficit Hyperactive disorder; neuropsykiatrisk funktionsnedsättning; intervjustudie; anpassningar; tankemodeller; undervisningsstrategier;

    Sammanfattning : The aim of the study is to contribute knowledge and increase the understanding of teaching dance to students aged 16-18 with autism and ADHD in upper secondary school in Sweden by investigating teachers understanding of adaptation and the reason for students experiencing difficulties related to their diagnosis. The study also investigates the different strategies used by the teachers to adapt their teaching. LÄS MER

  4. 14. Lärares relationskompetens : och elever med autismspektrumtillstånd (AST) i grundsärskolan

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Annefrid Nielsen; Sara Härensten; [2020]
    Nyckelord :Autism spectrum disorders AST ; communication; intellectual disabilities; special schools; Student-teacher-relationships STR ; teacher´s relational competence; Autismspektrumtillstånd AST ; grundsärskola; intellektuell funktionsnedsättning; kommunikation; lärares relationskompetens; student–teacher-relationship STR .;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att synliggöra hur relationellt lärande fungerar i arbetet med elever med autismspektrumtillstånd (AST) inom grundsärskolan. För insamling av det empiriska materialet gjordes intervjuer med fem lärare i grundsärskolan och observationer av lärare i undervisningssituationer med elever med AST. LÄS MER

  5. 15. COMMUNICATING AND ASSISTING IN A DIFFERENT WORLD

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anila Ashok; [2019]
    Nyckelord :Cerebral Palsy; Communication; Communicative gaze; CP injured; Disability in Sweden.;

    Sammanfattning : Disability is a state which questions one’s social standing. Individuals with disability are often seen shunned and sheltered from the society. It is understood that one cannot expect the world to revolve around us, rather we make adjustments to make life smoother. LÄS MER