Sökning: "intellectual disorder"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden intellectual disorder.
11. Elever med intellektuell funktionsnedsättning och NPF : En litteraturstudie med fokus på pedagogiska utmaningar och könsskillnader
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : This essay consists of a review of 34 scientific articles. The aim is to describe and compile current research about students with intellectual disability (ID) and neurodevelopmental disorder (NDD). LÄS MER
12. Participation in Outside Home Activities in China: A comparison of Typically Developing Children and Children with Developmental Disabilities
Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Background: There are personal factors and environmental factors playing impacts on the participation of children with developmental disabilities in China. Aim: The aim of this study is to investigate the participation of children with developmental disabilities in outside home activities compared to typically developing children. LÄS MER
13. Dansundervisning för elever med autism och ADHD : En kvalitativ studie av gymnasielärares erfarenheter ur ett sociokulturellt perspektiv
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : The aim of the study is to contribute knowledge and increase the understanding of teaching dance to students aged 16-18 with autism and ADHD in upper secondary school in Sweden by investigating teachers understanding of adaptation and the reason for students experiencing difficulties related to their diagnosis. The study also investigates the different strategies used by the teachers to adapt their teaching. LÄS MER
14. Lärares relationskompetens : och elever med autismspektrumtillstånd (AST) i grundsärskolan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Examensarbetets syfte är att synliggöra hur relationellt lärande fungerar i arbetet med elever med autismspektrumtillstånd (AST) inom grundsärskolan. För insamling av det empiriska materialet gjordes intervjuer med fem lärare i grundsärskolan och observationer av lärare i undervisningssituationer med elever med AST. LÄS MER
15. COMMUNICATING AND ASSISTING IN A DIFFERENT WORLD
Magister-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Disability is a state which questions one’s social standing. Individuals with disability are often seen shunned and sheltered from the society. It is understood that one cannot expect the world to revolve around us, rather we make adjustments to make life smoother. LÄS MER