Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Det finns två sidor av samma mynt : Hur den svenska valutakursen påverkar små- och medelstora tillverkningsföretags internationella konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Patric Cederborg; Viktor Olsson; [2013]
    Nyckelord :Internationell konkurrenskraft; Positionering; Strategi; svenska valutakursen; diversifiering; export; import; små- och medelstora företag; turbulens samt tillverkningsföretag.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur svenska små- och medelstora tillverkningsföretag eventuellt påverkas i tider då den svenska valutakursen fluktuerar och förstärks kraftigt. Vidare har målet med uppsatsen varit att studera om, och i så fall hur dessa företags internationella konkurrenskraft och strategier påverkats som en effekt av den svenska valutakursens fluktuationer. LÄS MER

  2. 7. Svenska modeföretags internationella marknadsföring : - En studie om standardisering vs. anpassning på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Karin Hultin; Jenny Svedberg; [2012]
    Nyckelord :utlandsetablering; internationell marknadsföring; modemarknadsföring; standardisering och anpassning.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Idag expanderar allt fler modeföretag utomlands, och det krävs mycket av företagen för att de ska lyckas konkurrera på en internationell nivå. Uppsatsens problem ligger i huruvida svenska modeföretag bör justera sin ursprungliga marknadsföringsstrategi eller inte när de går ut på nya internationella marknader. LÄS MER

  3. 8. Webbaserad marknadsföring för ett DJ-kollektiv : Ett examensarbete i hur man internationellt marknadsförett DJ-kollektiv med hjälp av sociala och digitala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jessi Calisir; Jiyan Urun Duran; Gabriella Ekman; Narin Özkeskin; [2012]
    Nyckelord :image; social marketing; dj; international marketing; showreel; web marketing; social media; YouTube; image; social marknadsföring; dj; international marknadsföring; showreel; marknadsföring via Internet; social media; YouTube;

    Sammanfattning : Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord. Att marknadsföra ett företag genom att använda bilder och video är en strategi som används i allt större utsträckning då det ses som ett starkt marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 9. Ungerska modevarumärken på den svenska marknaden?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Tess Danielsson; Olof Nordvall; [2010]
    Nyckelord :branding; target costumers; consumer behaviour; marketing communication; modemarknad; varumärke; målgrupp; ungerska designervarumärken; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Executive summaryOn todays fashion market, no product will become successful without branding. The competition in the growing fashion market is tuff, which makes it hard to reach the target costumers. Competition makes it difficult to reach out with a message and it is crucial to differentiate the company in the consumer market. LÄS MER

  5. 10. Internationella relationer i innovativa miljöer : en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Sergio Quiñones; [2009]
    Nyckelord :science parks; innovation systems; innovation; internationalization; globalization; cooperation; collaboration; relations; relationship marketing; exchange; business networks; science parks; innovationssystem; innovation; internationalisering; globalisering; samarbete; samverkan; relationer; relationsmarknadsföring; utbyte; företagsnätverk; affärsnätverk;

    Sammanfattning : Titel: Internationella relationer i innovativa miljöer – en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete Författare: Sergio Quiñones Adress: Skrinnarvägen 7, 633 59 Eskilstuna | sergio.quinones@gmx. LÄS MER